• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tele-pass Italien

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Gokväll

Är det någon som köpt o använt Tele-Pass i Italien ?
Jag vet att det är lätt att betala med pengar eller kort, men kan ibland tycke det vore skönt att bara slippa det.

Skall om en liten stund läsa på deras hemsida, men praktisk betydelse är av STOR vikt.

tack o ha d
 
Ö

örjan o irene

Guest
Sv: tele-pass Italien

Jag har inte köpt Telepass i Italien, men däremot när vi åkt i Frankrike har vi hyrt motsvarande för franska motorvägar. Och det är väldigt enkelt och bekvämt. Rekommenderas.
Hyrde från Tolltickets.com som skickar dosan vid ett datum du bestämt och sedan skickar du tillbaks den när du inte behöver den längre. Pengarna dras då från det konto som du uppgivit.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: tele-pass Italien

Hej,
Jag har kollat upp Telepass i Italien och det går inte att betala med kreditkort utan man måste ha ett konto i en Italiens bank enligt mina för detta Italienska arbetskamrater bosatta i Italien.

Då en av dem som sedan väldigt många år varit bosatt i Sverige nyligen återvände så hävdade han att han för ett öppna ett bankkonto måste signera handlingarna trettiorvå (32) gånger varav sju (7) på samma sida.

Av förståliga skäl är han nu tillbaka i Sverige med orden "där kan man inte bo, möjligen turista".
//Conny
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: tele-pass Italien

Kära jissaness

Är det så krångligt , ja då blir det som vanligt att betala med kort eller pengar.
Skall kolla med Italienska turistbyrån.
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: tele-pass Italien

Hej,
Jag har kollat upp Telepass i Italien och det går inte att betala med kreditkort utan man måste ha ett konto i en Italiens bank enligt mina för detta Italienska arbetskamrater bosatta i Italien.

Då en av dem som sedan väldigt många år varit bosatt i Sverige nyligen återvände så hävdade han att han för ett öppna ett bankkonto måste signera handlingarna trettiorvå (32) gånger varav sju (7) på samma sida.

Av förståliga skäl är han nu tillbaka i Sverige med orden "där kan man inte bo, möjligen turista".
//Conny

Conny, dina Italienska f.d. arbetskamrater är inga bra turistambassadörer för sitt hemland.

Blev förvånad när jag läste att de påstår att man måste ha konto i Italiensk bank för att betala med kort på deras fina motorvägar.

Vi har rest en hel del på de italiensks betalvägarna och alltid betalat med kort utan några som helst problem. Nu har vi inga kreditkort, men betalkort och bankkort och som sagt, inga problem.

För att vara säker att det inte skett några förändringar kollade jag den officiella hemsidan;
https://www.autostrade.it/en/il-pedaggio/pagamento-al-casello

Däremot är jag helt säker på att det krävs minst 32 signaturer för att öppna ett bankkonto i Italien. :)

TommyD
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: tele-pass Italien

Conny, dina Italienska f.d. arbetskamrater är inga bra turistambassadörer för sitt hemland.
Blev förvånad när jag läste att de påstår att man måste ha konto i Italiensk bank för att betala med kort på deras fina motorvägar.
Vi har rest en hel del på de italiensks betalvägarna och alltid betalat med kort utan några som helst problem. Nu har vi inga kreditkort, men betalkort och bankkort och som sagt, inga problem.
För att vara säker att det inte skett några förändringar kollade jag den officiella hemsidan;
https://www.autostrade.it/en/il-pedaggio/pagamento-al-casello
Däremot är jag helt säker på att det krävs minst 32 signaturer för att öppna ett bankkonto i Italien. :)
TommyD
Hej,
Jag är lika förvånad över att du inte kan läsa dig till att frågan gällde om man kan få köpa ett Telepass, och inget annat.
//Conny
Io parla italiano
 
Toppen