• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

alde ur funktion

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
I går kväll slocknade vår aldepanna .Helt svart display . Har läst i instruktionsboken att blir det något fel ska det stå i displayen , det är ju ett problem när den är helt svart . Har el inkopplad . Någon som har tips om vad det kan vara ? Sevallbo
 

Sten o Anette

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Mark
HBK-Nr
6655
Medlemskap
2025
Sv: alde ur funktion

Råkade ut för samma sak i början på nov ,det var bara att byta till den nya panelenfrån Alde. Om det nu är så att ni har den gamla så måste ni byta till ny,eller försöka som Knut säger.Priset på ny panel + byte var 2600kr

Sten o Anette
hbk6655
 

inger47

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
22701
Medlemskap
2024
Sv: alde ur funktion

samma här.displayen svart ,kom tillbaka efter ett tag mellan 2 tim till ett dygn.då var det tydligen glappkontakt i värmesäkringen...bytte till nya diplayen som dom sa men det hjälpte inte.utan köpte ett nytt kretskort.2500kr.sen inga problem...men det är värmesäkringen som går sönder.som kostar 10 kr,som man kan byta själv med 2 sockerbitar...fick jag reda på efteråt...så nu har jag ett i reserv...............
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: alde ur funktion

Alla pratar om att man kan fixa värmesäkringen när den går sönder med ett par sockerbitar men INGEN visar och förklarar hur ? :confused::confused::confused:

Jag är på jobb så jag är inte hemma förrän i morgon sent men jag ska knäppa ett kort på mitt kretskort som jag har i reserv till pannan. Detta har jag bytt värmesäkringen på. Hav tröst, det kommer en bild.:)
 
Toppen