• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tysk Toatömning

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Senast ändrad:
J

Jarn

Guest
Sv: Tysk Toatömning

Har stött på en sådan automat i Dortmund hos husbilsfirman Dürrwang. Funkade riktigt bra.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Tysk Toatömning

Visst den funkar säkert, särskilt som en bra inkomstkälla för tillverkaren och ställplatsägaren Vi testade en annan modell på campingen i Salo. Onödig utgift för ett annars enkelt hantverk.
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Tysk Toatömning

Jag har också stött på den förut men orkade aldrig testa den.

Möjligen kan det vara en sån automat som kan få gumman till att ta hand om toatömningen framöver. Av någon mystisk anledning är det alltid jag som åkt på den uppgiften hittils...:confused:
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Tysk Toatömning

Visades på Elmia för ett par år sen, fungerade bra men priset på 3 € lite väl högt om man föredrar att tömma ofta.

Hejs
Claes 105

Varför är alla husbilsägare så snåla?
Så fort något kostar så är det dyrt.
Är det många som köpt för dyra bilar och lägger hela pensionen på lånet?
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Sv: Tysk Toatömning

Varför är alla husbilsägare så snåla?
Så fort något kostar så är det dyrt.
Är det många som köpt för dyra bilar och lägger hela pensionen på lånet?

Hej. Jag provade en sådan på en camping i Spanien i höstas. Det var inte något som jag blev imponerad av. Det skulle vara rengjort och med saneringsvätska påfylld, men det var dåligt med det. Så de penningar det kostar lägger jag på något annat istället. Jag är inte snål men slänger inte några pengar i sjön :spinny:
ABBEN
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Tysk Toatömning

Varför är alla husbilsägare så snåla?
Så fort något kostar så är det dyrt.
Är det många som köpt för dyra bilar och lägger hela pensionen på lånet?

Det behöver inte handla om att vara snål.
Även om det bara skulle kosta 5 spänn skall ju automaten gärna också tillföra något.
Det blir ju snudd på krångligare att trassla med betalning i en automat och sen stå och vänta än att bara knalla en bit till och slå ut på vanligt vis. Så kände i alla fall jag när jag passerade automaten.
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Tysk Toatömning

Jag är inte snål och har betalat min husbil. Dessutom fattig pensionär men vill inte betala överpriser för ngt, oavsett vad det är. Betalar gärna för mig är priset är rimligt.bara för att jag har husbil är jag inte rik.är ganska trött på kommentarer som din om snålhet
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Tysk Toatömning

3 €?
Har aldrig provat, men motsvarar väl kanske 2 l mjölk?
Det är det värt att slippa kladda.
Avstår man mjölken så går man plus minus noll.
Bortsett från kostnaden för motsvarande öl. :)
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Tysk Toatömning

Jag tror inte att husbilsägare är snål.
Vi betalar ju till och med 100:- om året för att vara med här, och göra inlägg.

Trevlig Helg

Inte alla som betalar ens de 100kr men trots det har åsikter om andras snålhet.
För min del tömmer jag gärna ofta och utan att få något medel tillsatt eftersom det inte behövs när man har SOG.
 

Stellanova

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
11488
Medlemskap
2023
Sv: Tysk Toatömning

På campingen i Orebic Kroatien fanns en sådan automat, vi nyttjade den flera gånger och tyckte den var jättebra, gratis var det dessutom, rent och fräscht blev det, men en sak vi funderade vi på var hur det kunde funka eftersom man inte behövde se till att luckan på tanken skulle vara öppen under processen.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Tysk Toatömning

Varför är alla husbilsägare så snåla?
Så fort något kostar så är det dyrt.
Är det många som köpt för dyra bilar och lägger hela pensionen på lånet?

Om man som vi tömmer toatanken så ofta vi kan, liksom inget o spara på om man säger så, kan bli två-tre ggr i veckan så skulle det kosta oss över 300:-/ mån dvs på ett år över 3600:-.
Anser inte att detta kan ses som snålhet, men som pensionär kan jag definitivt göra nåt betydligt trevligare för dom pengarna.

Blanda in hur man finansierar sin HB i detta sammanhang ser jag som rent löjligt.

Snålt kan jag däremot tycka att det är att vara intresserad med över hundra
inlägg, o inte vilja betala ett medlemskap för en hundring om året.

Vore trevligt med lite mer seriösa inlägg istället för uppkäftiga nonsensinlägg.

Tack för ordet

Hejs
Claes 105
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Tysk Toatömning

Är man snål när man tömmer sin toatank själv
Jag får ju röra på mig då o det är ju bra

På många ställplatser finns inget annat "trevligt" alternativ än att betala för att få upp en lucka så att tanken kan tömmas och rengöras. Man är ju hänvisad till vad som finns på platsen. Passar det inte så får man frakta sin låda vidare till annan lämpligare plats.
Tydligen lönar sig sådana campingautomater annars skulle de ju inte finnas.
 
F

Fd.47585

Guest
Sv: Tysk Toatömning

Denna typ av automater skulle väl vara perfekt på bensinmackar för oss som sällan ligger på camping och då skulle i alla fall jag gärna betala 30:-

Eller varför inte vid större köpcenter i tex en friggebod i bortre hörnan av parkeringsplanen. Helt övertygad att detta skulle utnyttjas av många.

Jag kan dock inte se vitsen att ha dom på campingar där det ju redan finns tömning.
 
Toppen