• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Metoo

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Metoo

Har inte denna tråd levt länge nog nu. Förstår inte alls vad detta har på klubbens forum att göra och vad det har med husbilar att göra.

Kanske den viktigaste tråden någonsin som belyser den försämrade människosyn som numera råder i samhället.
Vill man inte medverka går det att hoppa över tråden.
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Metoo

Har inte denna tråd levt länge nog nu. Förstår inte alls vad detta har på klubbens forum att göra och vad det har med husbilar att göra.
Det måste finnas massor av bättre ställen än här att diskutera detta ämne på.
Jag tycker att man kan stänga denna tråd nu. Visst är det hög takhöj under markisen men detta är ju politik enligt min mening och kan bara leda till tråkiga meningsutbyten

Hur många trådar blir det kvar här om det bara skall handla om husbilar?

Tommy R
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Kanske den viktigaste tråden någonsin som belyser den försämrade människosyn som numera råder i samhället.
Vill man inte medverka går det att hoppa över tråden.

Konstigt att det bara är män som skriver i den här tråden.
Eva la in ett inlägg men det vågade inte männen svara på.
Vad kan det bero på?
Undrar Hasse.
STÄNG TRÅDEN SKRIBENTERNA KAN VÄL SKICKA PM TILL VARANDRA.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Metoo

Om det nu går, kan ju t ex vara preskriberat. Det finns säkert många skäl till varför det inte blir polisanmält, det gör ju inte att övergreppen inte hänt. Och varför skulle de utsatta inte få berätta om det?

Hur trovärdigt är det om man väntar i åratal och sen plötsligt berättar för allmänheten istället för att polisanmäla det direkt.
Säkert har de flesta övergreppen hänt och det är för jävligt, men kontentan av det hela blir väl att man inte törs säga hej till en kvinna när man tar morgonrundan med hunden, har ju redan hänt att en man blivit anmäld för det.
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Metoo

Hur kan du vara så säker på att det bara är män som skriver här, Hasse? :)

Varför anmäler inte kvinnor? Därför att det kan göra saken ännu värre. Ofta händer detta på jobbet och vem har råd att mista sitt jobb för att hävda sin rätt? Det är nämligen detta som kan hända. Kvinnan får ta konsekvenserna medan mannen går fri eftersom männen i fråga ger sig på dem som har mindre makt än de själva, t ex chef mot anställd. Ni har en övertro på rättsväsendet. Polisen kan idag inte klara av alla mord, inbrott, misshandel etc. Vad kan få er att tro att de skulle lägga ner någon tid på att utreda tusentals kränkningar av kvinnor? Möjligen de allvarligaste brotten såsom våldtäkt, misshandel osv, men ofredande? Det vet kvinnor, de vet att det finns ingen hjälp att få, du är helt ensam. Ofta sker sådana här saker utan vittnen och ord står mot ord. Det är därför de vågar berätta nu, därför att så många gör det samtidigt och du slipper stå där ensam med skammen.

Jag läser inte skvallerpressen, men de män som känner sig orättvist beskyllda har alla möjligheter att anmäla vederbörande tidning eller person för förtal. Förtal har inget att göra med om det som sägs är sant eller inte. När det gäller att förlora jobbet så behöver man inte ha gjort något olagligt för att bli avskedad, det räcker att man missköter sig. Jag hade en arbetskamrat som blev avskedad för att han var väldigt otrevlig mot en annan arbetskamrat (man) och skapade en förfärlig stämning i gruppen. Tycker man att man blir avskedad på felaktiga grunder så kan man ta det till arbetsdomstolen. Så rättslös är man inte. Man kan lika gärna vända frågan till männen : varför anmäler de det inte om de är oskyldiga?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Hur kan du vara så säker på att det bara är män som skriver här, Hasse? :)......................

Kan du se en kvinna som skrivit under denna tråd?
Om du är kvinna så skriv det.Den enda jag sett är Eva
och ingen gubbe har vågat svara på hennes frågor.
HaDe Hasse
 

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Metoo

Hasse varför skall du hela tiden stänger olika trådar?

Min sambo och jag skriver under samma namn och jag skrev tidigare
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Jag kan inte stänga andras trådar.
Vi har också samma inloggningsnamn
Skillnaden är att när jag skriver så skriver
jag under med mitt namn.
Skriver min sambo så skriver hon under med sitt namn
Hur svårt kan det vara?
HaDe Hasse
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Metoo

Vad ska mannen anmäla om han är oskyldig?

Ni säger ju att han är brottsoffer p g a kränkningar av media och ev arbetsgivare. Då får han väl anmäla, precis som ni kräver av kvinnorna som utsatts för brott. Om trovärdigheten avgörs av om man gör anmälan eller inte när man utsätts för brott, så verkar dessa män lite suspekta. :)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Varför utgår alla här från att det är män som begår alla övergrepp?

Vad jag vet så är det flest kvinnor som är i farten. Ja ingen är väl dömd i domstol ännu men på Flashback finns det statistik på misstänkliggjorda personer som visar att dom med största sannolikhet kanske är kvinnor.
:wideeyed:
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Sv: Metoo

Ja, tjena nu trillar poletten ner. Flashback är alltså sanningens ljus i mörkret. Fast jag antar att du är ironisk och skojar till det på ett lite märkligt sätt.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Metoo

Hej, jag vill tacka alla som hjälpt till att förtydliga och förklara de misstolkningar som jag befarade skulle komma, och som också kom när jag skrev mitt första inlägg.
Svårt att förstå att det kunde bli så omvinklat och misstolkat av någon/några efter att jag flera gånger läst genom mitt inlägg sökande efter otydligheter, och även upprepat vad som står i inlägget............

Men bortsett från det så har jag en fundering till innan avslut för min del, och som förhoppningsvis inte kan misstolkas.

Oavsett vad vi tycker om rätt eller fel av pressens och medias uthängning av personer som anklagas så bör vi alla kanske skänka en tanke till alla helt oskyldiga anhöriga och inte minst barn till de öppet anklagade..... Vilket helvete de måste utstå när de vistas bland folk, om de nu ens törs gå ut bland folk numera. Nej något gick snett just i den hänsynslösa jakten på sensationsrubriker tycker jag fortfarande, även om de skyldiga naturligtvis inte skall slippa undan normala rättsåtgärder.

M.v.h. JANKRO.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

I detta i stort sett helt mansdominerade forum har bara män, så vitt jag har sett, skrivit i denna tråd.

Nu frågar jag er män som finns på detta forum:

Har ingen av er någon gång klappat en kvinna på rumpan utan att liksom tänka på att ni har gjort det? Det är en kränkning av kvinnans kropp.

Nej, det har jag aldrig gjort.

Har ingen av er någon gång på dansgolvet kramat er danspartner lite mer än vad hon egentligen har velat. Hon har försökt hålla er på avstånd men ni har liksom inte förstått det utan bara kramat hårdare?

Nej, inte det heller.

Har ingen av er någon gång yttrat när ni har mött motstånd för era åsikter från en kvinna sagt " har du mens, eller"?

Skulle aldrig falla mig in.

Tänk efter en stund så kanske ni också kommer på att ni i ord eller handling också utfört en kränkande handling mot någon kvinna.

Åter blir svaret nej.

Däremot har det hänt ett par gånger att fulla tjejer i stället tafsat på mig när jag varit på krogen.

//Peter
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Jag, Eva, gillar verkligen ditt inlägg. Du verkar att vara en verkligen reko kille. Du måste så klart var feminist vilket jag anser vara positivt.
Verkligen trist att du har blivit utsatt för tafsande från fulla kvinnor. Då förstår du hur det känns att bli utsatt för trakasserier från det andra könet.

Detta har jag Eva skrivit.
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Sv: Metoo

Jankro, jag uppskattar ditt försök att skapa nyanser i denna tragiska upplysning som offentliggjorts de senaste månaderna, nämligen att en så stor grupp kvinnor o barn varit utsatta för över övergrepp o kränkningar sexuellt. En del i min ålder har egna erfareheter från barndommen o när jag som femtonåring tog saken i egna händer o gav min far stryk blev jag tvungen att bege mig av hemmifrån o hamnade i Sverige, ett land där journalister bidragit till att många övergrepp av olika slag avslöjats. När min syster för några år sedan uteblev från min fars begravning fick jag veta vad som hänt henne. Tyvärr var hon inte något undantag. För mig går det inte att nyansera eller bagatellisera vad tusetals kvinnor o barn upplevt. Ibland måste man välja sida, jag har valt att ställa mig på barnens o kvinnornas sida. Det betyder inte att vi inte ser att frågan är kompex vilket diskusionen här visat. Vänligen Annar
 
Toppen