• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilbesiktningen!

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Bilbesiktningen!

Den løsningen som er valgt i Norge er å gi alle autoriserte bilverksteder rett til å utføre PKK (EU kontroll, periodisk besiktning). Registrerings besiktning av ikke typegodkjente kjøretøy er fortsatt hos Vegvesenets kjøretøykontroll. Nesten samme løsning er og her i Australia. Med mange tilbydere og fri prissetting kan en velge billigste sted, selv om tunge biler må til verksted for tunge biler.
 
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Bilbesiktningen!

Vill du inte betala i förskott så boka ny tid. Då behöver man inte förskottsbetala om man inte vill. Priset är det samma om det inte blir en allmän prishöjning förståss.
 

klas Andersson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024
Sv: Bilbesiktningen!

Nästa år kommer det ett beslut om besiktning av personbilar och husbilar att innebära att alla kommer att ha besiktningsperioden innebära att vi kan besikta bilar inom en 14 månars regel det innebär att du kan besikta bilen inomm 14 månader från sista besiktning då går man ifrån slutsiffran på mummer skylten jag pratade med en besiktningsman :yes::yes:
 

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Sv: Bilbesiktningen!

Ja på lätta fordo upp till 3.5t . Ska träda ikraft 18maj tro jag. Tunga ska fortfarande vara 12 månads regel. Hört också att man ska göra partikel prov på avgaser ovasätt obdkontrollen är godkänd.
 
Toppen