• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrottsförsök fortsättning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Fick ingen chans att svara då tråden stängdes.
"Tycks påminna om de symtom som många känner efter en fest med starka drycker." Svar på inlägg 34. http://www.husbilsklubben.se/forums/t106677-2/#post894570

Som du skriver nu tyder enbart på att du inte heller läst länkarna i tidigare trådar utan har en bestämd uppfattning i denna fråga. Sedan när börjar hundar dricka starka drycker. Det är till att göra det lätt för sig och jag kan tycka att det är till att håna dom som är drabbade.
Gillar inte detta men då ni inte orkar läsa så måste jag plocka ut meningar åt er. Har hittat dessa fem skrivningarna i den länk jag hänvisar till i denna tråd. Finns fler länkat att läsa i andra trådar där jag samlat fler artiklar. Men det blir ju inte bättre hur många jag än hänvisar till.

Miss Kearns’ parents Gill, 55, and Tony, 53, had slept in the caravan and were not robbed. But Miss Kearns believes they were gassed too, because their dog was with them but did not wake up.

The customer services agent from Yate, Gloucestershire, added: “Even my parent’s dog didn’t make a noise, and he usually barks at anything. It makes me think they did something to him too.”

. Bemerkt haben die Familien den nächtlichen Einbruch nicht. Auch ein Hund, der mit einer der Familien unterwegs war, sei in der Nacht ruhig gewesen und habe nicht angeschlage

Wie die Polizei Aachen am Montag mitteilte, wirkten die Betroffenen beim Eintreffen der Beamten „noch verschlafen“ und berichteten übereinstimmend von einem Kratzen im Hals und einem „komischen Geschmack im Mund“. Im Polizeibericht heißt es: „Die Opfer und der Hund müssen jedenfalls im Tiefschlaf gewesen sein. Andernfalls hätten sie mitbekommen müssen, dass die Täter das Wohnmobil komplett durchsuchten: Schränke, Schubladen, Kleidung, Taschen.“

„Da wurde offenbar Betäubungsgas in das Innere der Wohnwagen geleitet“, sagte Ulrike Glanz, „denn auch der Hund in einem der Wagen war betäubt.“ – Quelle: https://www.berliner-zeitung.de/5966370 ©2017

Söndagen den 16 augusti vaknade en tysk familj och deras hundar i husbilen de parkerat på en rastplats längs E6. Medan de sovit hade tjuvar tagit sig in och eftersom att hundarna inte vaknat misstänkte de att de blivit sövda. Men polisen är tveksam. Det är anmärkningsvärt att hundarna inte vaknade, men å andra sidan borde de vaknat redan när tjuvarna gick fram för att lägga in gasen.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Inbrottsförsök fortsättning

Svar på inlägg 36. http://www.husbilsklubben.se/forums/t106677-2/#post894591

Jag är inte det minsta rädd, jag har kört någon form av husbil i hela Europa sedan tidigt 80 tal. Det som stör mig är att man skriver att detta inte är möjligt att göra när så många på olika håll i Europa beskriver som dom gör inklusive HBK medlemmar. Det är dessutom frivilligt att läsa vad man vill. Att du rekommenderar mig en larmsats blir ju bara löjligt då jag skrivet om detta ämne i så många trådar tidigare, skulle jag inte ha kunskap om att kunna välja rätt sensor?
Det var inte jag som lyfte ämnet i denna tråd, det är Gunnar som är uppviglaren denna gång. Har ingen aning om varför han ville trycka in just den meningen i sitt inlägg.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Inbrottsförsök fortsättning

Tycker inte den handlar om hundar, den handlar om relevanta frågeställningar. En tråd tar olika vägar precis som ett vanligt samtal gör. Skulle vi bara pratat strikt om det som rubriken säger skulle vi nog ha hundratals olika trådar och även de hade tagit andra vägar. Bara acceptera att vi är alla olika och att trådar tar olika vägar. Liksom alla tjuvar gör som försöker göra inbrott på något sätt i våra husbilar.
 
F

F.d. 53057

Guest
Sv: Inbrottsförsök fortsättning

Bara för att man har en hund behöver inte betyda att man går säker mot inbrott, har man t.ex. en Labbe som vi hade tidigare så var han jätte glad när någon kom. Det är helt annorlunda om man har t.ex. en Schäffer som vi har idag. Tror inte ett ögonblick på det här med gasning. Utan det är jäkligt duktiga tjuvar vi har att göra med.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Inbrottsförsök fortsättning

Hmmm, en bedøvende gass som jeg ikke har lest vurderinger om er lystgass N2O. Denne er bedøvende allerede i lav konsentrasjon og først dødlig når den fortrenger for mye oksygen slik at det oppstår kvelning. Store beholdere er kostbare i innkjøp, men gassen relativt rimelig. Gassen kan og lages lokalt ved smelting av et sprengstoff amoniumnitrat og oppvarming til 240 grader - over dette og stoffet eksploderer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen