• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Det gäller inte bara fylla i rätt tank... ;)

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Det gäller inte bara fylla i rätt tank... ;)

??? Samma historia snurrade runt för något år sedan men då gällde det en båt i en västsvensk hamn som något försökt slanga diesel från och sög från fel tank.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Det gäller inte bara fylla i rätt tank... ;)

De kanske ville göra egen biogas......
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Det gäller inte bara fylla i rätt tank... ;)

Bussen på bilden verkar tillhöra ett bussbolag i Brasilien, så källkritik är nog på sin plats...
/Jessika
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Det gäller inte bara fylla i rätt tank... ;)

Ursäkta om jag skrev något som förargade dig, men tycker inte riktigt att jag förtjänade det svaret...
Eftersom flera funderade på om artikeln var sann så kollade jag upp bilden och ja, jag såg också att det är en creative commons-bild, men jag kollade upp lite mer, och fick reda på att bussen/bilden var från Brasilien, så då är det ju inte så troligt att resten av artikeln stämmer heller.
Men OM den hade varit sann hade det varit rätt åt tjuvarna! :)
/Jessika
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Det gäller inte bara fylla i rätt tank... ;)

Den orginale artikkelen fra West Australia namngir en lokal polis som har sett på saken. Bussen det gjelder omtales på samme måte som vi betegner husbusser, og det er ikke uvanlig at det bygges inn en tank av samme type som en ekstra dieseltank for grå og svart samlet. Så historien kan stemme bra.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Det gäller inte bara fylla i rätt tank... ;)

Jag tycker polisen har lite slapp och nonchalant inställning när dom säger att dom har "noll intresse" av att återföra stöldgodset till den rättmätige ägaren.
Alla yrken innehåller en del skitgöra...
 
Toppen