• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

12v Alarm?

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Hej
Undrar om någon vet?
Jag har googlat på 12 volt alarm på e-bay och hittat ett, men har förstått att det egentligen skall vara en adapter från 240v till 12v till detta. Funderar nu på om jag kopplar in larmet i husbilen så blir det ju högre spänning över 14v när bilen är i gång klarar larmet detta?
Hade även tänkt att dra kablar till dörrmagneterna som egentligen drivs av ett 12v batteri om det skulle kunna funka
(Har hållit på att maila med säljaren via Google översätt men de begriper inte vad jag menar)
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: 12v Alarm?

Hej
Ett 12 volts larm är
https://www.induo.com/kop/larm/sms-larm/larm-rorelsedetektor-pitbull-pro/

Vi har haft det i flera år och det funkar perfekt. Via en App skickar man ett SMS o frågar hur bilen mår... Man ställer larmnivåer och får ett SMS om något händer. Enkelt o billigt. Tror att det bara kostade en dryg tusenlapp, inkl SIM kort, programmerat o klart. Bara att skruva upp. Används tydligen ofta som inbrottslarm och temperaturlarm på Containers, hälsar Björn
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: 12v Alarm?

Hej
Ett 12 volts larm är
https://www.induo.com/kop/larm/sms-larm/larm-rorelsedetektor-pitbull-pro/

Vi har haft det i flera år och det funkar perfekt. Via en App skickar man ett SMS o frågar hur bilen mår... Man ställer larmnivåer och får ett SMS om något händer. Enkelt o billigt. Tror att det bara kostade en dryg tusenlapp, inkl SIM kort, programmerat o klart. Bara att skruva upp. Används tydligen ofta som inbrottslarm och temperaturlarm på Containers, hälsar Björn

Hej!

Kommer ni ihåg var ni köpte larmet och klarar larmet vinterkyla? Om bilen står ute och temperaturen går under 20 grader, klarar larmet det?

Mvh

Bert
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: 12v Alarm?

Hej! Kommer ni ihåg var ni köpte larmet och klarar larmet vinterkyla? Om bilen står ute och temperaturen går under 20 grader, klarar larmet det? Mvh Bert

Följer du länken så hittar du massor av info. Larmet är specat till -10 men där finns en chattsupport som säkert vet mer om köldtåliga larm. Vi köpte larmet från Induo AB www.induo.com +46 8 659 43 00

Hälsningar Björn
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: 12v Alarm?

Följer du länken så hittar du massor av info. Larmet är specat till -10 men där finns en chattsupport som säkert vet mer om köldtåliga larm. Vi köpte larmet från Induo AB www.induo.com +46 8 659 43 00

Hälsningar Björn

Tack för svaret

Jag undrar om ni har basversionen eller om ni har kompletterat den med något skalskydd, typ dörrkontakt eller dylikt? Vet ni om det går att koppla på dessa och samtidigt stänga av rörelsedeckaren i bilen, dvs att larma bilen men ändå kunna befinna sig i bilen?

Mvh

Bert
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: 12v Alarm?

Tack för svaret
Jag undrar om ni har basversionen eller om ni har kompletterat den med något skalskydd, typ dörrkontakt eller dylikt? Vet ni om det går att koppla på dessa och samtidigt stänga av rörelsedeckaren i bilen, dvs att larma bilen men ändå kunna befinna sig i bilen? Mvh Bert

Nej vi har inte kompletterat med något, vi använder bara rörelsedetektorn och temp på detta larm. Men det finns mängder med tillbehör på hemsidan. Istället sköts skalskyddet av ProSafe från JR larm i Lindome. Dessutom sitter det små sirener från Jula på varje dörr och fönster. Dörrarna blockeras när vi går och lägger oss. Vi känner oss trygga, hälsar Björn.
 
Toppen