• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Viktminskning

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Viktminskning

En fråga. Finns det vikt att tjäna på att byta till aluminium fälgar och i så fall hur mycket?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Viktminskning

Jovisst men det beror på hur de är placerade, om det är varmt runt om kabinettet.



Hälsningar

KalleiViken 300

Det stämmer till viss del, om du har bilen ute utan värme vintertid blir det problem när du skall värma upp den, så varför chansa. Kompositflaskor är ingen bra lösning om du skall använda bilen också på vinterhalvåret.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Viktminskning

Mycket handlar ju om att göra avkall på bekvämlighet till förmån för låg vikt (undantag finns).

Om man kan tänka sig att byta/fylla gasolflaskor oftare kan man minska vikten genom att gpå ne ri storlek på flaskorna till 2st. PA6:eek:r (aluminium).

I realiteten tror jag dock att även de mest härdade minimalisterna, som väljer att lyxa till det med husbil, finner detta FÖR jobbigt/bökigt. Men viktminskning blir det. ;-)

Mvh!
// Niklas
 
Toppen