• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alden vs Canal Digital

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Passerade Alden i Neuenkirchen Vörden i Juli detta året och fick senaste uppdateringen, helt gratis eftersom de har lifetime free service. Väl hemma skaffade jag Canal Digital abbonemang för fritid. Detta fungerade bara på de reguljära kanalerna, inte på HD-kanalerna. Vid kontakt med CD support informerade de mig om att jag hade fel inställningar på Thor för deras kanaler. Fick de korrekta inställningar och det fungerade med dessa på några HD-kanaler i Sverige. Väl nere i Danmark o Tyskland fungerade inte HD-kanalerna. Idag var vi hos Alden i Tyskland igen och jag bad dem om att lägga inCanal Digitals frekvenser permanent för Thor enligt CD utsago. Resultatet blev att parabolen kunde inte hitta Thor. Ringde supporten hos CD och fick beskedet att jag inte kunde se deras kanaler utanför Sverige. Påpekade då att jag ju hade gjort det dock inte deras HD-kanaler. Begärde att få verifiering på frekvenser etc som jag fått av dem tidigare men fick till svar att om jag fått något sådant tidigare så var de helt riktiga! Teknikern från Alden stod sidan om och även om han inte kunde svenska så skakade han på huvudet flera gånger åt Canal Digitals support. . För att lösa det hela gick han in på webben och "Kings of sat" Där fanns alla frekvenser för varje kanal hos CD och han ändrade dem kvict så vi fick HD kanal för SVT 1 osv snabbt.
Erfarenheten av allt detta blir:Canal Digital är ett smalspårigt företag med inkompetenta support tekniker eller akta er för att skaffa en husbil med Alden parabol. De har visserligen kompetens hos sina tekniker och livstids fri service gentemot Canal Digital
 
Toppen