• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

webhotell

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har haft one.com som webbhotell ett antal år och "samarbetet" har flutit på bra hittills. På den senaste fakturan hade dom lagt på flera tilläggstjänster som jag inte har begärt. Upprörd blev jag naturligtvis.

Bra och hederliga webbhotell - finns det?

Jappe
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: webhotell

Jag har haft one.com som webbhotell ett antal år och "samarbetet" har flutit på bra hittills. På den senaste fakturan hade dom lagt på flera tilläggstjänster som jag inte har begärt. Upprörd blev jag naturligtvis.

Bra och hederliga webbhotell - finns det?

Jappe

Så länge de inte tar extra betalt för dessa tjänster är det väl bara att inte använda dem, eller...

Bra webhotell, ja
Hederliga, kanske

Själv har jag Binero sedan snart 10 år. Har fungerat ypperligt och de har varit både bra och hederliga mot mig. Kostar ca 100 kr/mån. Tillgång till mycket utrymme, oändligt med mailadresser och wegsidor, givetvis inom totalen gigabyte.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: webhotell

Jag har haft one.com som webbhotell ett antal år och "samarbetet" har flutit på bra hittills. På den senaste fakturan hade dom lagt på flera tilläggstjänster som jag inte har begärt. Upprörd blev jag naturligtvis.

Bra och hederliga webbhotell - finns det?

Jappe

I den branschen är ledordet, utveckling.

Motsatsen till utveckling är väl, stillastående, stagnation och tillbakagång, som för företag i data-/internetvärlden betyder död.

Jodå, jag vet hur du känner, blir själv irriterad när det släpps nya realeser.

När jag suckar och stönar brukar Carola fråga, "hur gammal är du?" Brukar ge mig insikten att problemet troligen ligger hos mig själv.

TommyD
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: webhotell

Flyttade till One.com för snart 10 år sedan efter många år på Loopia i samband med att Loopia höjde priserna rejält för "små abonnemang". Har inte fått några extratjänster debiterade.
 
F

F.d. 50456

Guest
Sv: webhotell

Dito ang One.com. Inget extra debiterat för funktioner som jag inte beställt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: webhotell

Jag kontaktade one.com och efter visst besvär så fick jag kontakt i en chat och efter några turer där så kunde jag reducera räkningsbeloppet med c:a en tusenlapp.

Tydligen hade jag varit nyfiken och provat några tjänster en kort tid och sedan glömt det. Jag tror att det hela är avklarat nu.

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: webhotell

Jeg har prøvd endel internasjonale tjenester, og selv helt gratis kan fungere! En spennende løsning er 247zilla.com, gratis til under 100 kr for en ren selvbetjening. Opplevde en kollaps i deres lavpris infrastruktur som tok ned databaser i et par uker, de har og premium tjenester om en vil være bedre sikret mot slike problem.

iPage.com med normalpris for ubegrenset lagring og trafikk $8 per mnd eller stadige tilbud til $2 per mnd. $72 for 3 år er ikke fy :D - tilsvarer premium hos zilla til en bedre pris og en stabil leverandør.

Hostpapa.com var for meg noe ustabil og prisen ikke god.

Har nå 2 sites på zilla og et abo med multisite hos iPage.

Et godt hakk opp på prisstigen er Amazon AWS, Google VPS og Microsoft Azure. Disse ligger over mitt behov og budsjett, men er absolutt prisverdige for tunge brukere. For andre løsninger enn ren web er Digital Ocean en gunstig og spennede løsning - under halve prisen av de 4 store (IBM har og en VPS tjeneste).
 
Toppen