• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ApplePay

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Snabbare och säkrare!
Hoppas att fler banker ansluter med sna kort, skulle vara skönt att ständigt slippa dra med sig korten.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Så särskilt tunga är de inte men svåra att hitta i mångfalden och även en säkerhetsrisk!
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: ApplePay

Ja fördelen med Samsungs lösning är ju MST, men från årsskiftet tror jag det är, så ska alla ha NFC.
Jag har själv inte testat SamsungPay, men en kompis tycker det funkar bra.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Apple Pay är utan tvekan den populäraste NFC-betalningstjänsten på mobila enheter med nästan 90% av alla transaktioner globalt.
Det är ännu för tidigt att spå procentandelen i Sverige eftersom endast en av bankerna anslutit, fler lär följa.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Lanseringen av Apple Pay i Sverige gör att ännu fler kan använda sina mobila enheter för säkra och bekväma betalningar. Jag har använt Apple Pay några gånger och faktiskt betalat med två tryck på mitt armbandsur, hur smidigt som helst. När fler butiker har anslutit kan man helt enkelt lämna Mastercard- eller Visakortet hemma.

Betalningsmetoden är ett av de främsta verktygen mot nätbedrägerier. Kortuppgifterna ersätts av en unik sifferkod som bara fungerar med den specifika enheten och betalningen sker genom en säkerhetskod, en token. Skulle telefonen bli stulen kan koden enkelt avaktiveras och kortet behöver alltså inte spärras eftersom uppgifterna är skyddade.

Bättre sent än aldrig men man kan undra varför betalningsmetoden inte har lanserats i Sverige förrän nu?
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: ApplePay

Du är en föregångare på apple området.
Vilka av deras produkter använder du nu?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

5 iPads och 4 iPhones.
Nu måste jag börja börja att ge bort dem till släkt och vänner, för många att uppdatera.
Behåller iPad 12,9 för tidningar (Readly), en 9,7 till frugan, en Mini till DJI Mavic och navigering i husbilen.
En iPhone X för fotografering, en 6 S Plus som hemtelefon, en 5 som julklapp till barnbarn, en 4 som antagligen ingen vill ha.
Samt en Apple Watch som skämt bort mig och som jag inte kan vara utan.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Re: ApplePay

Samsung Pay har funnits länge och fungerar väldigt bra och med alla kortläsare...

Det där kommer bara att vara sanning i ca 6 månader till. Sen kommer det heta att Apple pay var först ut i Sverige, fungerade på flest ställen direkt och att Samsung bara kopierade allting i ett desperat försök att komma ut på marknaden.

Vi har sett det förr :D
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Re: ApplePay

Ja eller hur! Kommer osökt att tänka på apple maps som skulle frälsa världen,google maps tid var räknad.
Finns ens apple maps idag? Och isåfall hur bra blev den tillslut för vid lanseringen användes den mest till när man hade tråkigt och behövde något att garva till.
vill ni garva ikväll så använd sökfunktionen här på sidan.

lars
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Apple Maps har mycket skarpare kartor och på många orter 3D.
Det som saknas är Streetview som är Google Maps styrka.

385A703B-2080-472A-93FC-3DC90D8107ED.png
Centrala Göteborg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: ApplePay

Skärmklipp.JPG

Tja, vad skall man säga? Barken Viking är avmastad och i Backa och Lillhagen-Brunnsbo har det dykt upp snöklädda alptoppar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Nu har du allt klantat till det i överkant, förstår inte varför?
 

Bilagor

  • 4D7FEA55-8E05-4210-A95A-FB6B061AFF27.png
    4D7FEA55-8E05-4210-A95A-FB6B061AFF27.png
    6,9 MB · Visningar: 8

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: ApplePay

Om du tycker jag klantat till det får stå för dig. Jag har trots allt bara tittat på din bild som du har i inlägg #16. Kanske en illa vald bild?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Varför förstorar du bilden för att få den att se riktigt dålig ut i stället för att försöka få till en bild ur Apple Maps. Vill du förlöjliga mig och Apple Maps för att vinna poäng?
 
Toppen