• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på 230V cirkulationspump

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hej!

Skulle vilja komplettera vår ALDE 3020-panna (som idag "bara" har 12V-pump) med en 230V cirkulationspump.

Syftet är att inte slita på 12V-pumpen då vi vintertid står uppkopplad på elnätet men också för att ha en back-up vintertid.

Var köpes en sådan till bra pris? Tips mottages tacksamt.

Mvh!
// Niklas
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Tips på 230V cirkulationspump

Det finns en 12V cirkulationspump som sitter på slangen. Ej i expansionskärlet,som är mer eller mindre en förbrukningsvara. Den på slangen drar mindre ström, och håller betydligt bättre. Stenstorps Husvagnsservice monterade denna åt mig. Hälsningar Göran Hellman
 

Soraro

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
17164
Medlemskap
2024
Sv: Tips på 230V cirkulationspump

Hej,

Jag har också en 3020 med en 12v pump vid pannan. Monterade en 230v under expansionskärlet som man kan använda när den står på underhållsvärme. Hittade den till bra pris på Campout men den fanns inte på webben när jag sökte så jag mejlade dem. se svar nedan:

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Hej![/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Artikel 351593 är en komplett sats för eftermontera en 230 v cirkulationspump med brytare till en Alde 3000.[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Den du söker är för Alde 3010. [/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Det är lite märkligt för vår leverantör har tagit bort denna artikel men jag har pratat med Alde och den finns att beställa, inga konstigheter.[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Den kostar 3.150 kr + frakt 69 kr.[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Vill du beställa så svara på detta mejl så lägger jag in en order då den inte finns upplagd.[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Leveranstiden är 2-3 arbetsdagar från oss.[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Med vänliga hälsningar[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Joakim Guldstrand[/FONT][/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Kundsupport[/FONT][/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]<image002.png>[/FONT][/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Fritidstillbehör Sverige AB[/FONT][/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]_________________________________________[/FONT][/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]Kundsupport mail[/FONT][/FONT]

[FONT=&quot][FONT=Calibri, sans-serif]support@campout.se[/FONT][/FONT]

[/FONT]
 
Toppen