• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brott på insprutningsrör!

Fyr108

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18574
Medlemskap
2022
Fick brott på ett insprutningsrör till cylindern närmst växellådan när vi var ute för en vecka sen. Bogsering hem.
Skruvade av det och tänkte köpa ett nytt eller begagnat. men det var inte så lätt. Fiat har slutat tillverka dom och demonterings-firmorna verkar bara vilja sälja dom med hela motorn. Har även försökt med Autoteile Augustin och Bildelaronline24 i Tyskland.
Det är en Laika från -96 med 2,5TDI på 116 hkr. Reg nr: DWA 783, chassinr: ZFA230000.0521005 motornr: 8140.47.
Mycket tacksam om det finns någon som har ett tips om inköpsställe eller någon, som kan tillverka ett nytt rör? Har testat med skärkoppling men det fungerar inte.

Visa bilaga 130025
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Sv: Brott på insprutningsrör!

Har du Slang-Snabben företag i närheten så kolla med dom.Brukar klara alla möjliga rör och slangar även mycket udda.
Mvh s670sl
 

Fyr108

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18574
Medlemskap
2022
Sv: Brott på insprutningsrör!

Har hittat ett företag som heter Motrab AB i Frinnaryd!! i mörkaste Småland.
Dom har provat ut en lös kona, som spännes på ett 6 mm rör. Eftersom mitt rör gått av intill den gamla konan, ska vi prova med bara en kona och mutter på mitt gamla rör. Jag håller tummarna.:msn_thumbup::msn_thumbup:
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.706
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Sv: Brott på insprutningsrör!

Hej, kanske du skulle klamra röret också, för det är oftast vibbrationer som knäcker rören!
/Matti
 
Toppen