• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äntligen hb ägare

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Nu blev man Hb ägare:D . Tack för all informationen jag fick till ett köp.
den har varit värdefull.Ska bara packa in våra grejer å sen ska det bli en provtur innan jag sätter in den för vinter.
Det blev en beg kabe 750 t 2011.
En fråga bara när man vinterförvara den är det något men man ska göra än vad man gjorde med husvagn. tänker på bränsle tank mm mera.
det är diesel.
Mvh Mats
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Äntligen hb ägare

Tjena,

En grundregel är väl att fylla alla vätskor utom vatten som skall ut.

Sen givetvis tömma den på mat o annat som möss gillar och lämna luckor öppna inne för cirkulation. Men det är väl samma på husvagn tror jag.


Ha det / Per
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Äntligen hb ägare

hej jag brukar se till så batterier är fulladdade och sen ta av polerna så inget står och kan tjuvdra ström och tömma batterier ! sen ett par torrbollar och ett par skålar med ren ättika det gillar inte mössen plus att det luktar fräsch till våren och det oavsett om den står i garage ell lada ? sen se till o tömma allt vatten i kranar slangar ,tankar så inget kan frysa sönder ! pumpa i lite extra luft etc lycka till
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Äntligen hb ägare

Det är en god ide' att blanda dieselbiocid i tanken innan man fyller upp den. Dieselbiocid motverkar bakterietillväxt som gärna blir i miljöbränslen med t.ex rapsolja etc. Bakterietillväxten kan sätta igen bränslesystemet som filter etc. Inte bara tömma vattensystemet utan också slangarna från handfat, vask & dusch eller hälla spolarvätska i dessa.
Dieselbiocid, bil - Dieselbiocid Dieseltillsats - Biltema

Bennie
 
Senast ändrad:
Toppen