• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solpanel 80 W Clas Ohlson?

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Solpanel 80 W Clas Ohlson?

Det har ju pratats en del på forumet om priset på solpaneler & om jag inte missminner mig så har det talats om ca. 10:- /watt alltså ca. 800:- för denna panel.

För dina 3000:- kan du få 3 styck "100-wattare" monokristallina A-klassade (vilket ej framgår på Clas-Olles sida) från PreVent i Tyskland. Priset för en är 92,00 € = 882.72:-.

https://prevent-germany.com/solarmodul-100w-solarpanel-12v-fuer-wohnmobil-4-busbars

Bennie
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Solpanel 80 W Clas Ohlson?

Hejsan, ja det är nog inget fel på panelen. Så som "riktig" panel som du skriver duger den säkert gott om man inte vill ha en med blinkande dioder till toppris som ändå inte gör någon nytta för funktionen.
Men även C.O. har tappat bort prisändringarna på paneler som så många andra i Sverige tyvärr.
Den här bilden kommer från en annan firma i Sverige. Vilken gör kanske det samma, men även här är priset nere i normallåga priser.

Solcell..JPG

Min första solpanel köpte jag på C.O. för snart tjugo år sedan. Den var på 55W och kostade 4600:- har jag för mig, men det fanns inte så många alternativ då.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen