• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Från Concord till Plåtis.

Majbjörn

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1975
Medlemskap
2022
Tänk att det skulle ta 47 år att hitta det optimala fritidsfordonet, från ^Sprite Musketeer * 1970, sedan ytterligare 2 st .husvagnar sedan en hus/hästlastbil modell större därefter 5 st, husbilar i varierande storlekar . Och så nu äntligen denna Pärla!! .Plåtis med långbäddar, låg lätt att komma i och ur, stort kylskåp,snabb,ekonomisk,stark motor, automat, 16 tums hjul, smidig att köra såväl på smala småvägar som i trånga stadskärnor. Och faktiskt rymlig. Den har satt guldkant på vårt husbils åkande.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Från Concord till Plåtis.

Första veckan känndes rätt konstigt med en liten bil... Men nu känns det toppen!!
Jag trodde den stora skjutdörren skulle vara jobbig, nu skulle det kännas väldigt tråkigt att inte kunna öppna upp stor del av sidan på husbilen, blir nästan som att sitta ute.
Ta hand om varandra där ute.
Kram på er.
 

Majbjörn

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1975
Medlemskap
2022
Sv: Från Concord till Plåtis.

Har inte upplevt att det smäller mer än i en vanlig bildörr. Men jag är lite halvdöv, får väl tänka på det i fortsättningen
 
Toppen