• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställa av

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Tänkte ställa av husbilen några veckor nu när vi reser på annat sätt . Har appen mina fordon som jag använt tidigare utan problem . Nu när jag går in där står det att jag ska ladda ner en ny version för att det ska funka . När jag söker på AppStore kommer det upp 4 alternativ , biluppgifter ,hamnkartan ,teori på arabiska och lastbil . Någon som vet hur man gör ? Sevallbo
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Ställa av

Jag ställda av häromdagen via appen utan problem. Betalade samtdigt lite trängselavgifter. Appen är samma som tidigare. Har du bytt telefon eller uppdaterat. Det händer ju en del efter uppdatering till ios11. Men appen ska fortfarande heta ” mina fordon”. Kollade precis om appen skulle uppdateras. Men nej.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Ställa av

Varför bråka med appar. Gå in på transportstyrelsen.se direkt

När programmet i mobilen (appen) funkar (vilket den oftast gör) krävs totalt 6 knapptryckningar. Hela proceduren är klar på långt under 30sekunder.

Jag har inte bråttom men detta är långt mycket smidigare än att logga in på Transportstyrelsens hemsida (anser jag).

Vi ställer på/av fordon flera gånger/år (gissningsvis upp till 12-15 gånger/år, olika fordon) och upplever "Mina fordon" som väldigt smidig.

Mvh!
// Niklas
 

Skabo

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Sv: Ställa av

Allt efter som åren går så lär man sig att minnet inte är 100.
När jag ställer av bilen så krokar jag fast en ganska stor röd plastbricka på bilnycklarna för att komma ihåg att den är avställd.

I värsta fall får man sitta och fundera på varför det sitter en röd bricka på bilnycklarna.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ställa av

Jo det är smidigt med appen i telefonen, har flera gånger glömt ställa på bilen och fått göra det under färd. (som passagare så ingen tror något annat)

Känner igen mig!
Det gäller att snabbt som attan att hitta en parkeringsficka och hoppas på att det finns täckning på mobilen.
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: Ställa av

Kanske platsar med en historia med tanke på utvecklingen av ämnet . Två män fyllde 50 år på samma dag och skulle fira det . Dom kom överens att göra det på stadshotellelet för där hade dom så snygga servitriser ! Sen vid 60 år så skulle dom fira igen och kom överens att ta stadshotellet för där hade dom så god mat ! Sen vid 70 så valde dom samma ställe p g a att det var bekvämt inga trösklar bra sanitära anläggningar . Sen kom ju åttiårsdagen och då satt dom dom och funderade hur dom skulle fira den , kom då på att varför inte ta stadshotellet för där hade dom ju inte varit tidigare !!!ha en trevlig kväll !
 
Toppen