• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ställplats falu gruva

F

F.d. 55850

Guest
vilken ställplats vid falun 175 kr för toa och dusch platsen en steril grusplan
inte en enda lyktstolpe totalt kolsvart på kvällen ingen el frågar man var toan finns får man till svar att det står på lugnets campings hemsida och hur skall man kunna veta det när man kommer en mörk kväll??? Ingen mera övernattning där för oss
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: ställplats falu gruva

Hej, samma här. Jag var förbi för bara någon vecka sedan och åkte därifrån med en fnysning trots att det var sent och jag inte alls hade lust med mer bilåka den dagen/kvällen.
Förr fick man ju betala och stå på en bit av asfalten till en rimlig penning, och rätt ok. plats.
Sedan blev det de vanliga giriga höjningarna.

För inte allt för många år sedan kunde man stå på undantaget borta bland buskarna i gruset gratis, för ingen var väl intresserad av grushögen, och inte ens husbilsägare för det var nästan alltid tomt där även när det var många bilar på betalasfalten.
Sedan kom det upp någon förbudsskylt o.s.v.

Nu har dom gjort klassikern...... Sätta upp en skylt med ordet ställplats på en eländig grusplan som inte gör någon nytta annars, och ta bra betalt för att få in pengar utan någon ansträngning.
En P-automat och 40:- kunde ev. varit ok. om någon skulle vilja stå där.
Nej aldrig mer igen förrän de ev. tänkt om angående ställplats.
(Platsen var helt tom fast det var sent på kvällen när jag kom.)

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen