• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

PR Husbilar i Sollebrunn?

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn.

Har själv erfarenheter i samband med privatförsäljning av köpare som är ”intresserade” och i ett fall en som lovade dyrt och heligt att han skulle köpa min bil. Men allt för många gånger har det i slutändan bara varit tomma ord, och jag har då hållit fordon i onödan åt folk.

Jag anser att man inte kan begära att någon ”håller” ett fordon utan en säkerhet, dvs handpenning. Annars är det bara säljaren som tar risken och samtidigt avvisar andra potentiella kunder.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn.

Frågan är väl om dom lovade att hålla bilen tills ni skulle komma på söndagen.
Om dom uttryckligen lovade detta och sedan ändå sålde bilen innan har dom verkligen gjort bort sig och förtjänar en rejäl känga.

Om det däremot aldrig lovades något kan man ju inte klandra dem för att ha sålt bilen till en köpare som hann före även om det känns surt.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn?

Jag förstår er.
Men om ni nu hade kört upp och sett att den bilen inte passade i er smak vad skulle PR husbilar tycka då när de hade en ev annan köpare på bilen som körde därifrån för att firman sa att ni skulle ha den.

Då skulle ni kanske lagt en handpenning på den innan, tycker jag. Så är den reserverad ex.v. 2-3 dagar.

Att de sedan inte hört av sig kan bero på att det ramlar inte in massor med bilar och att någon skulle passa just er.

Ha is i magen det dyker säkert upp någon till er också. Tycker fortfarande de har varit tillmötesgående till mig. Men undantag finns så klart.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: PR Husbilar i Sollebrunn.

Hej, hade ni fått något löfte om att de skulle hålla bilen åt er?
Mvh. Lasse
 
Toppen