• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tec Freetec

F

F.d. 29522

Guest
Hejsan

Är lite ny på detta med husbil, har just nu en gammal Dodge Van som jag åker run på marknader med :wub: men nu när man blir äldre så vill man ha det lite bekvämare så jag har kollat runt lite å fastnat för en TEC FreeTEC 678 G 06:a.

Men som sagt jag är helt ny på husbil så jag har inte sån koll men som jag ser det så är tydligen Tec inte så stora här ? Känns som det vore en lite sämre med kvalitet å så ? Går man efter priset så får man en 00:a - 01:a av annat märke för samma pengar ?

Nån som har lite mer koll å eventuellt även ägt en Tec ?

//Classe
 

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sv: Tec Freetec

Hej! Vi hade en ADVANTEC 654 -08 I 7 År Den fungerade perfekt så vi var nöjda Bilen var en Ford Med vänlig hälsning Frank
 

Arne Berger

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Norge
HBK-Nr
5057
Medlemskap
2024
Sv: Tec Freetec

Vi har en TEC Freetec bygget på Ford, bakhjulstrekk og tvillinghjul. Den har fungert uten problemer hele tiden, nå 89.000 km. Bra både bil- og bodel. Solide skap med dører (luckor?) som fortsatt fungerer perfekt.
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Sv: Tec Freetec

Har en TEC Rotec 580 -05. Bra byggkvalitet och dubbelgolv med uppvärmda tankar. Fungerat utan problem sedan jag köpte i Tyskland-13.
Bilen hade då 5000 mil på mätaren och nu 11000 mil. Jag köper gärna en TEC igen.
Husvagnssvensson är återförsäljare och har hjälpt mig att beställa en reservdel till dörrlåset från Tyskland.
 
F

F.d. 29522

Guest
Sv: Tec Freetec

Tack för era svar blir nog att åka å titta lite närmare på husbilen
 
Toppen