• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nä, nu orkar jag inte längre...

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Det finns en del intressanta grupper på Facebook men eftersom forumet är fullständigt översvämmat av reklam så blir hanteringen plågsam, minst sagt.

Finns det något finurligt knep som gör att man kan bli av med reklamförtrycket. Finns det inte det så blir Facebook av med mig! :D

Jappe
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.953
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Nä, nu orkar jag inte längre...

Det finns en del intressanta grupper på Facebook men eftersom forumet är fullständigt översvämmat av reklam så blir hanteringen plågsam, minst sagt.

Finns det något finurligt knep som gör att man kan bli av med reklamförtrycket. Finns det inte det så blir Facebook av med mig! :D

Jappe

Är inne på samma linje. Är nu så trött på allt som inte jag har valt att se på Facebook att jag överväger att radera mitt konto där. Det man vill se drunknar ju i allt annat skit.
Men tyvärr jag tror inte det finns något filter som tar bort det du inte vill se, eller finns det någon som är duktig på detta ämne??
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Nä, nu orkar jag inte längre...

Kjør FB i webleser og bruk adblocker eller tilsvarende, de fleste håpløse websider blir lesbare. Enkelte har lagt inn detektor og viser deg en side om at du blokkerer ads og enten må du slå av adblocker eller betale for tilgang uten ads. Jeg velger da oftest alternative kilder til samme info :D
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nä, nu orkar jag inte längre...

Där finns några intressanta diskussionsgrupper, faktiskt. Problemet är att det blåser in så mycket bös från alla håll. Jag ska testa LasseG:s förslag.

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nä, nu orkar jag inte längre...

Facebook är ingenting i jämförelse med TV-kanaler när det gäller reklam!
Jag använder bara iPad, kanske är det värre med dator?

Ett och annat toabesök kan vara välkommet men inte stup i kvarten och inte med tio minuters längd.

Nu för tiden är det Kunskspskanalen, SVT1 och SVT2 som gäller.
Vill jag se något på Fyran spelar jag in och hoppar över reklamen vid uppspelningen.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Nä, nu orkar jag inte längre...

Visst är reklamen irriterande. Men när den dyker upp riktar jag in mig på att hitta X-et, och ett snabbt tryck är reklamen borta på 3 tiondels sekunder.
på FB tittar jag aldrig åt höger eller scrollar förbi snabbt som attan.
Reklam är något, vi tyvärr, får leva med när vi utnyttjar gratistjänster.
Någon måste ju betala för tjofräset.
Vi mailar, läser dagstidningar (många, men inte alla) får lagringsutrymme mm mm utan att betala ett öre.
Då får vi nog stå ut med reklam.
Det som irriterar mig är att om man köpt något på nätet får man reklam för samma sak som ett brev på posten. Inte Post nord, för då hade man aldrig sett till den.
:)
 
Toppen