Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Markera forum som lästa Kalender Hjälp

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Reseplanering för Husbilen
Reseplanering för Husbilen Skriv in vart du tänkt dig resa till så hjälps vi åt att göra den minnesvärd. Eller undrar du om något resmål så frågar du här.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
ACSI, SCR eller båda?
Gammal
HBK Intresserad

Hemvist: Kalix
Ålder: 49
ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-10, 19:18

Hej.
Vi sitter och planerar en resa till Italien, Gardasjön, i Juni nästa år. Vi har SCR kortet men det verkar som om många använder sig av ACSi. Ska man ha båda eller räcker det med ett? Tänker då på rabatter och liknande.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: ACSI, SCR eller båda?
Gammal
HBK Medlem

Los Suecoss avatar

Hemvist: Gävle
Ålder: 69
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-10, 19:49

Europa i juni, ingen tvekan då skall ni ha ACSI-kortet. Billigt och mycket enkelt,

Trevlig resa.

Tommy

Följande 2 användare säger Tack till Los Suecos för detta inlägg:
Regent (2017-10-14), Tommy & Elisabeth (2017-10-11)
Gammal
HBK Medlem

Belars avatar

Hemvist: Frankrike
Ålder: 73
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 08:07

Som Tommy säger - det är ACSI som gäller i juni.

Gammal
HBK Ställplatsgrupp

Tommy & Elisabeths avatar

Hemvist: Malung
Ålder: 64
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 08:11

Citat:
Ursprungligen postat av Los Suecos Visa inlägg
Europa i juni, ingen tvekan då skall ni ha ACSI-kortet. Billigt och mycket enkelt,

Trevlig resa.

Tommy
Finns ju även en App med campingarna som är anslutna till ACSI. Hur är denna? Jag har campingarna som är anslutna till ACSI inlagda i min Gps, Garmin Camper. Dessa fanns med vid köpet och uppdateras hela tiden. Men det är Appen jag undrar över om man ska satsa på denna till läsplattan för att ha vid planeringen av rutten?

Tommy

Gammal
HBK Medlem

Jappes avatar

Hemvist: Orust
Ålder: 77
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 08:20

En liten varning! Jag har vid några tillfällen använt mig av ACSI på campingplatser i Europa. Normalt övernattar jag på ställplatser men ibland kan det passa bra med en campingplats. Det har då hänt att campingvärden har sagt: "Visst får du använda ACSI-kortet men då får du betala vårt tillägg till ACSI. Det slipper du om de betalar utan kortet". Jag vet inte om det är allmängiltigt men nog kan det vara en god idé att kolla priset först, med eller utan ACSI. Säsongsrabatter är legio i branschen.

Jappe

Senast redigerad av Jappe den 2017-10-11 klockan 09:10.

Följande Tackar Jappe för detta inlägg:
atina1 (2017-10-11)
Gammal
HBK Ställplatsgrupp

Tommy & Elisabeths avatar

Hemvist: Malung
Ålder: 64
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 08:43

Är ACSI-kortet ett betalkort?
Jag trodde kortet mot uppvisande gav rabatt på campingavgiften och priser till förutbestämda priser/övernattning.

Tommy

Följande 3 användare säger Tack till Tommy & Elisabeth för detta inlägg:
husbilar (2017-10-11), Leifw (2017-10-11), Regent (2017-10-14)
Gammal
HBK Medlem

Jappes avatar

Hemvist: Orust
Ålder: 77
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 09:11

Nej, ACSI-kortet är inte ett betalkort.

Jappe

Följande 2 användare säger Tack till Jappe för detta inlägg:
atina1 (2017-10-11), Tommy & Elisabeth (2017-10-11)
Gammal
HBK Medlem

Los Suecoss avatar

Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 09:56

Citat:
Ursprungligen postat av Tommy & Elisabeth Visa inlägg
Finns ju även en App med campingarna som är anslutna till ACSI. Hur är denna? Jag har campingarna som är anslutna till ACSI inlagda i min Gps, Garmin Camper. Dessa fanns med vid köpet och uppdateras hela tiden. Men det är Appen jag undrar över om man ska satsa på denna till läsplattan för att ha vid planeringen av rutten?
När man köper ACSI's Camping Card, så får man ett password för att ladda ner CC-appen. Det är appen vi använder, böckerna ligger numera bara och samlar damm.

Appen är f.ö. bra och mycket användbar.

ACSI har säkert även en app för hela ACSI's alla anslutna campingar, men alla anslutna campingar är inte med i projektet CampingCard, som ger rabatter i lågsäsong.

Det är alltså CC-appen som gäller för oss som söker bra priser i lågsäsongen.

Däremot har vi aldrig mött att campingens egna officiella priser skulle vara lägre än de som publiceras av ACSI och jag kollar alltid vad differensen är för att räkna ut vad rabatten är.

Men förstår att det existerar, men förstår inte hur campingen i sådant fall tänker och skulle anmäla det till ACSI.

TommyD

Gurli (2017-10-11), Tommy & Elisabeth (2017-10-11)
Gammal
HBK Medlem

Ewa & Jockes avatar

Hemvist: Haninge
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 10:39

Citat:
Ursprungligen postat av Tommy & Elisabeth Visa inlägg
Appen är mycket bra, tycker vi!
Vi använder nästan uteslutande appen för vår planering av resor utomlands. Vi har den både i en laptop och padda. Det bästa är att alla kartor laddas hem, så man är oberoende av internet etc. Det är bara att leta efter en camping som verkar bra, trycka på knappen för att köra dit.

Vid val av camping ser man även lite fotografier som visar hur den ser ut, även om man ibland undrar över hur fotografen tänkte då han tog bilden Vidare är det lätt att se hur det ser ut med wc etc. Det är viktigt för oss. Man får även en prisindikation, även om den oftra baserar sig på 2 vuxna och 2 barn. Vi är endast 2 vuxna som åker, men å andra sidan är det ju kul när det blir billigare.

På det hela taget tycker jag att appen är suverän!

//Jocke

Ewa och Jocke

Följande 4 användare säger Tack till Ewa & Jocke för detta inlägg:
Jappe (2017-10-11), Los Suecos (2017-10-11), Regent (2017-10-14), Tommy & Elisabeth (2017-10-11)
Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Halmstad
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 10:40

Citat:
När man köper ACSI's Camping Card, så får man ett password för att ladda ner CC-appen. Det är appen vi använder, böckerna ligger numera bara och samlar damm.

Appen är f.ö. bra och mycket användbar.

ACSI har säkert även en app för hela ACSI's alla anslutna campingar, men alla anslutna campingar är inte med i projektet CampingCard, som ger rabatter i lågsäsong.

Det är alltså CC-appen som gäller för oss som söker bra priser i lågsäsongen.

Däremot har vi aldrig mött att campingens egna officiella priser skulle vara lägre än de som publiceras av ACSI och jag kollar alltid vad differensen är för att räkna ut vad rabatten är.

Men förstår att det existerar, men förstår inte hur campingen i sådant fall tänker och skulle anmäla det till ACSI.

TommyD
Hej. Var på ön Krk i Kroatien i höstas. Campingen som var med på ACSI lista sa först att de inte var med. När jag stod på mig kom det en man som kanske var chefen och sa att visst är vi med på ACSI lista men det är bara för att folk skall hitta hit😳. Vi körde därifrån !

Följande 3 användare säger Tack till inbart11 för detta inlägg:
Jappe (2017-10-11), Jimmydean (2017-10-11), Sven (2017-10-11)
Gammal
HBK Medlem

Los Suecoss avatar

Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 12:19

Citat:
Ursprungligen postat av inbart11 Visa inlägg
Hej. Var på ön Krk i Kroatien i höstas. Campingen som var med på ACSI lista sa först att de inte var med. När jag stod på mig kom det en man som kanske var chefen och sa att visst är vi med på ACSI lista men det är bara för att folk skall hitta hit😳. Vi körde därifrån !
Det där är ett exempel på vad jag tidigare försökte beskriva.

Det är massor med campingar som är med i ACSI, nämligen 8600 campingar. Bara 3319 av campingarna är med i ACSI's produkt som heter Camping Card och ger rabatterna.

Ja, man är med i ACSI's stora campingkatalog för att nå ut på marknaden, presentera sig och för att gästerna skall hitta campingen helt enkelt. Som svenska campingarna är med i SCR's och den andra katalogen i Sverige. Inget konstigt i det.

Lite förvirrande är det, men det är allts ACSI's produkt CampingCard, "CC" som gäller när det är rabatter och fasta priser som du vill ha.

TommyD

Senast redigerad av Los Suecos den 2017-10-11 klockan 13:13.

Följande Tackar Los Suecos för detta inlägg:
smålänningen (2017-10-14)
Gammal
HBK Medlem

Los Suecoss avatar

Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 12:30

Citat:
Ursprungligen postat av Ewa & Jocke Visa inlägg
Appen är mycket bra, tycker vi!
Vi använder nästan uteslutande appen för vår planering av resor utomlands. Vi har den både i en laptop och padda. Det bästa är att alla kartor laddas hem, så man är oberoende av internet etc. Det är bara att leta efter en camping som verkar bra, trycka på knappen för att köra dit.

Vid val av camping ser man även lite fotografier som visar hur den ser ut, även om man ibland undrar över hur fotografen tänkte då han tog bilden Vidare är det lätt att se hur det ser ut med wc etc. Det är viktigt för oss. Man får även en prisindikation, även om den oftra baserar sig på 2 vuxna och 2 barn. Vi är endast 2 vuxna som åker, men å andra sidan är det ju kul när det blir billigare.

På det hela taget tycker jag att appen är suverän!

//Jocke
...... samma sak här.

Du har inte CampingCard, CC-appen, du har den stora ACSI katalogen i din app, eftersom den bara ger prisindikationer.

Så här ser en sida ut i CC-appen.

IMG_1039.PNG

Det är alltså fasta priser 11, 13, 15, 17 eller 19 Euros.

År nog själv skyldig till förvirringen i tråden eftersom jag i första inlägget svarade att ACSI-kortet räckte.

Det var fel eftersom det vanliga ACSI-medlemskapet inte ger rabatterna, för det måste man köpa CampingCard, som kostar 15.95 Euros.

https://webshop.acsi.eu/sv/campingca...acsi-2017.html

TommyD

Senast redigerad av Los Suecos den 2017-10-11 klockan 13:06.

Följande 3 användare säger Tack till Los Suecos för detta inlägg:
Ewa & Jocke (2017-10-12), Scaniaboy (2017-10-11), Tommy & Elisabeth (2017-10-11)
Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Vadstena
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 14:09

Jag kollar aldrig om campingen är ansluten till något, lägger upp dom kort jag har när jag ska betala och oftast har det blivit SCR kortet som givit mej rabatt hela 5%.

Lasse

Gammal
HBK Medlem

viggoboys avatar

Hemvist: Trelleborg
Ålder: 67
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 14:20

Jag har råkat ut att de säger att rabatten inte gäller, bara att de är besiktigade av ACSI.
På en camping sa dom att märket CC skall finnas med på platsen för rabatten i katalogen skall gälla, annars bara besiktigad.
Vet inte om det är sant.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Snap 2017-10-11 at 15.21.40.jpg (8,6 KB, 339 visningar)

Följande 2 användare säger Tack till viggoboy för detta inlägg:
Los Suecos (2017-10-11), Tommy & Elisabeth (2017-10-11)
Gammal
HBK Medlem

Los Suecoss avatar

Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 14:42

Citat:
Ursprungligen postat av viggoboy Visa inlägg
Jag har råkat ut att de säger att rabatten inte gäller, bara att de är besiktigade av ACSI.
På en camping sa dom att märket CC skall finnas med på platsen för rabatten i katalogen skall gälla, annars bara besiktigad.
Vet inte om det är sant.
Ja så är det, se mitt tidigare inlägg.

8600 besiktade och finns i deras stora katalog, men bara 3319 är med i ACSI's produkt CampingCard, som ger rabatter och fasta priser.

Bra produkt i lågsäsongen, som ör mycket lång nere i Europa,

TommyD

smålänningen (2017-10-14), Tommy & Elisabeth (2017-10-11)
Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Sundsvall
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-11, 17:25

Citat:
Ja så är det, se mitt tidigare inlägg.
8600 besiktade och finns i deras stora katalog, men bara 3319 är med i ACSI's produkt CampingCard, som ger rabatter och fasta priser.
Bra produkt i lågsäsongen, som ör mycket lång nere i Europa,
TommyD
Hej,
Ja, det är riktigt men kan vara förvirrande. Sedan har jag i motsats till dig faktisk en gång i Frankrike fått erbjudande om ett lägre pris än med ACSI-kortet. Men i San Remo betalat jag å andra sida ca 1/3 jämfört med vår norska granne.

Ett ofog som vi bara hört om är att det förekommer speciella ACSI-kort-platser lita avsiden och också kan vara slut.

Senast i september frågade jag en campingägare i Belgien vad han betalde för att vara med i katalogen men glömt vad han sa utom att det rörde sig om avgift motsvarande flera hundra kunder. Ett år hade han avstått för att se hur det skulle utfalla-närmast katastof.

Ett tips är att ladda ner Google Earth. Gå in på Archiescamping.eu, välja Meny, View via satellit och Camping Card (han får inte skriva "ACSI").
Då startar Google Earth och alla ACSI-kort-campingar visas så att man kan se var de ligger och deras omgivning.
//Conny

Följande 6 användare säger Tack till Conny för detta inlägg:
Bosse (2017-10-11), Henricon (2017-10-11), Jappe (2017-10-11), Kege (2017-10-12), Leifw (2017-10-12), Los Suecos (2017-10-11)
Gammal
HBK Intresserad

Hemvist: Kalix
Sv: ACSI, SCR eller båda? - 2017-10-12, 10:30

Tack för svaren. Då blir det ett ACSI cc kort också så får man även förteckning över campingar via app.

Följande 2 användare säger Tack till RobbeS för detta inlägg:
Arne Gustafsson (2017-10-13), Los Suecos (2017-10-12)
Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Reseplanering för Husbilen

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Båda halvljusen har sloknat Conny G Sköt om Husbilen 10 2017-07-12 19:14
Högt eller lågt helljus eller båda ? totte04 Under Markisen 47 2012-07-14 12:07
Camping Cheque eller Acsi? Matts Torebring Reseplanering för Husbilen 5 2012-01-27 07:27
Acsi eller camping check Bosse Reseplanering för Husbilen 19 2010-04-06 08:14
Båda halvljusen slocknade!! Ronnie 690 Elförsörjning 5 2008-06-08 23:05

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS