• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navkapslar

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Hej! Någon som vet om Fiat navkapsel 1358879080 passar till Fiat Ducato 244?
Det står angivet Fiat Ducato 250 om man googlar, men jag tänker att de kanske passar lika bra till de stålfälgar jag har.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Navkapslar

Är den inte beskaffad som vilken hjulsida i plast om helst & bara att trycka på fälgen? Det viktiga är ju att en är avsedd för en viss fälgstorlek, 15", 16" etc.

Bennie
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Navkapslar

Jag har upplevt att det är svårt att hitta hjulsidor som ää så djupa så att dom passar en fiat husbil.
 

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Sv: Navkapslar

Det är precis det jag funderar på, huruvida djupet är tillräckligt. Det verkar som att den ska passa, men jag vill helst inte chansa. Lokala Fiat handlaren skulle ha drygt 2000:- för fyra navkapslar (!) Sjukaste jag varit med om.

Så jag ska beställa på nätet, men skulle gärna vilja veta huruvida plåtfälgarna på 244 karossen är likadana som på 250 karossen, eller om de skiljer sig åt nämnvärt. På de flesta ställen så står det nämligen i första raden att denna navkapsel passar från 250 karossen och framåt.
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Utan att veta 100 så tror jag att fälgarna bygger lika mycket utåt och då behövs väldigt djupa hjulsidor. finns vad jag vet inte några andra än just Fiats egna eller typ pirat tillverkade. Vanliga hjulsidor från tillbehörs affärer går inte på. Jag hoppas att jag har fel, kanske finns det någon här som har hittat någonstans. Jo, förresten det finns ju såna där lastbils kromade för en hyfsad peng men jag gillar inte dom.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Navkapslar

Jag använder mina gamla 15" fälgar till vinterdäcken från tidigare bil -98 till nuvarande bil -10. Navkapslarna från -10 passar utmärkt till dessa fälgar.
 
Toppen