• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Använda dagstripp som enkelbiljett

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Ofta är det bra rabatter på sk dagstripper (tur och retur) på färjan till Tyskland.
Man kan ta med bilen för att se sig om över dagen.
Är det någon som vet vad som händer (om något) om man hoppar av i Tyskland och inte åker tillbaka utan åker vidare söderut?
Är det någon som provat???
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.803
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Använda dagstripp som enkelbiljett

Problemet brukar vara att man får pengar tillbaka kontant ombord på tillbakaresan.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Använda dagstripp som enkelbiljett

Har utnyttjat det flera gånger då det ju är rejält mycket billigare och hytt ingår.
Du har ju betalt i förväg för en ToR biljett och reser bara en väg, så de slipper ju städa i hytten.
Har gjort det både med husbil o vanliga bilen.
Är du medlem i deras kundklubb får du i regel inga poäng förrän du även rest hem.
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Använda dagstripp som enkelbiljett

Köper du en s k shoppingbiljett som gäller för en dag så betalar du ToR när du köper biljetten. Åker du hem inom 3-4 timmar efter ankomst så får du pengar tillbaka på färjan på hemvägen. Kan inte se att det skulle vara någon fördel att köpa en sån biljett, då du i så fall får betala ToR + en enkel biljett för att komma hem igen.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Använda dagstripp som enkelbiljett

Jag har med köpt ToR och enbart använt utresebiljetten. Är det billigare än enkelbiljett så är det bara till att boka ToR.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Använda dagstripp som enkelbiljett

Köper du en s k shoppingbiljett som gäller för en dag så betalar du ToR när du köper biljetten. Åker du hem inom 3-4 timmar efter ankomst så får du pengar tillbaka på färjan på hemvägen. Kan inte se att det skulle vara någon fördel att köpa en sån biljett, då du i så fall får betala ToR + en enkel biljett för att komma hem igen.

Jag tolkar det som att TS menar från Trbg till Tyskland, eller är det fel?
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Använda dagstripp som enkelbiljett

Jag tänkte på färjan Göteborg - Kiel som ofta har erbjudanden.
 
Toppen