• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tysk P11

Wickevire

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4030
Medlemskap
2024
Vad gör man med en tom tysk P11 flaska? Finns det någon efterfrågan för en sådan i Sverige? Jag har tänkt byta till svensk P11.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Tysk P11

Jag har en svensk PC10 och en tysk P11 med adapter. Den kombinationen tycker jag är perfekt för oss. Detta eftersom vi ofta far till vår dotter i Heidelberg och i södra tyskland verkar vara lögn att få svensk flaska fylld. Däremot att kan man byta en tysk flaska på närmsta Bauhaus. Billigt dessutom, 13 Euro senast.-Så mitt råd:behåll den!
//Göte J
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Tysk P11

Jag har en svensk PC10 och en tysk P11 med adapter. Den kombinationen tycker jag är perfekt för oss. Detta eftersom vi ofta far till vår dotter i Heidelberg och i södra tyskland verkar vara lögn att få svensk flaska fylld. Däremot att kan man byta en tysk flaska på närmsta Bauhaus. Billigt dessutom, 13 Euro senast.-Så mitt råd:behåll den!
//Göte J

Innan jag köpte tankflaska tillämpade jag som ovan.
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Vi köpte en plåtis i Tyskland med tillhörande 2 st P11 stål.
Bilen i sig är ju utrustad med regulator med den tyska gängan.
Nu till frågan.
Kan jag få tag i en adapter här i Sverige som passar mellan denna regulator och en svensk flaska?
Detta eftersom jag tänkte behålla dessa tyska flaskor och ha 2 av båda sorter.
Det verkar ju gå att fylla utländska flaskor här i Sverige.
Kallas den något speciellt?
 
Toppen