Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Markera forum som lästa Kalender Hjälp

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Sköt om Husbilen
Sköt om Husbilen Tips och råd hur man sköter om sin Husbil med tex. tvätt,vaxning,klädsel och dylika ting. Praktiska små tillbehör passar ochså här.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: Sälja med eller utan fälg???
Gammal
HBK Medlem

JAndersBs avatar

Hemvist: Portugal
Ålder: 56
Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-10, 07:49

Citat:
Ursprungligen postat av Avarage Visa inlägg
Vem vet, kanske mina svar och argument för dubbdäck fått någon att tänka om. :-)
Om du nu inte vill ha en debatt om dubbdäck eller inte så kanske du inte skulle argumentera så mycket för din åsikt utan bara själv hålla dig till tråden.

Jag har lika många argument och oändligt med erfarenhet för att dubbdäck och saltning bör förbjudas. Att sedan 100 miljoner människor i ett av världens mer snörika och bergiga länder Japan klarar sig utan dubb är väl än mer "food for thought".

Hur som helst, kör du själv OT får vi med annan åsikt nog göra det också även om jag principiellt håller med om att man skall vara restrektiv med det. Dessutom brukar ju vinterdäcksfrågan lätt skapa religiöst liknande oändliga trådar med skyttegravsstrid där alla har sin åsikt huggen i sten. Skall vi skapa en till eller?

Senast redigerad av JAndersB den 2017-10-10 klockan 08:00.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Följande Tackar JAndersB för detta inlägg:
carsten (2017-10-10)
Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Täby
Ålder: 50
Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-10, 09:54

Nu är det ju Avarages tråd och han gjorde ju klart direkt i starten att han vill ha dubbat.
Dom som sen startat en diskussion i den frågan är ju faktiskt dubbmotståndarna

Själv väljer jag dubbat alla dar i veckan om jag inte bara skall hålla mig inne i storstan.

Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Mölndal
Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-10, 09:56

Citat:
Ursprungligen postat av JAndersB Visa inlägg
Om du nu inte vill ha en debatt om dubbdäck eller inte så kanske du inte skulle argumentera så mycket för din åsikt utan bara själv hålla dig till tråden.

Jag har lika många argument och oändligt med erfarenhet för att dubbdäck och saltning bör förbjudas. Att sedan 100 miljoner människor i ett av världens mer snörika och bergiga länder Japan klarar sig utan dubb är väl än mer "food for thought".

Hur som helst, kör du själv OT får vi med annan åsikt nog göra det också även om jag principiellt håller med om att man skall vara restrektiv med det. Dessutom brukar ju vinterdäcksfrågan lätt skapa religiöst liknande oändliga trådar med skyttegravsstrid där alla har sin åsikt huggen i sten. Skall vi skapa en till eller?
Du har självklart rätt. Jag har dock inga problem med att man i denna tråden diskuterar dubbdäck eller icke. Jag uttryckte bara att vi redan har bestämt oss och att det av den anledningen det inte är lönt att försöka förmå oss att ändra på oss.

Vill du/andra trots det göra ett försök så go ahead!

Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Tibro
Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-10, 10:11

Är förundrad över att frågeställarens okomplicerade fråga kan ge upphov till så många kommenentarer

WillerWalle

Gammal
HBK Medlem

JAndersBs avatar

Hemvist: Portugal
Ålder: 56
Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-10, 10:18

Citat:
Ursprungligen postat av Roger67 Visa inlägg
Nu är det ju Avarages tråd och han gjorde ju klart direkt i starten att han vill ha dubbat.
Dom som sen startat en diskussion i den frågan är ju faktiskt dubbmotståndarna

Själv väljer jag dubbat alla dar i veckan om jag inte bara skall hålla mig inne i storstan.
:-) Nej, det var nog mest tvärtom. Jag reagerade också med stor förvåning på hur någon kan göra något så dumt ( i mina ögon) som Average tänkte göra. Ett litet påpekande i informativ anda kan mycket väl motiveras. Sedan var det nog Average som drog igång den stora debatten samtidigt som han krävde att alla med annan åsikt skulle låta bli att bemöta.

I stället kunde han bara ha hänvisat till att han inte tänkte ändra åsikt och be alla hålla sig till ämnet.

Average, som jag redan skrev tänker jag inte involvera mig i ytterligare en mot fler flyktingar=rasist eller inte, Apple eller PC, Android eller IOS, bak- eller framhjulsdrift, luft- eller vattenburen värme, vintercampa i tält eller i komfort, hastighetsgränser, gråvattentömning, dubb- eller ickedubb m.fl. oändliga trådar. Vi har ganska många sådana trådar både här och på andra forum. Åsikterna är ju i de flesta fall nedärvda sedan generationer och huggna i sten vilket gör att man ibland tappar tron på mänskligheten. Och ja, jag vet, jag är en del av den.

Gammal
HBK Medlem

carstens avatar

Hemvist: Båstad
Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-10, 10:41

Citat:
Ursprungligen postat av LasseG Visa inlägg
Märklig syn på saken.

Det handlar nu inte bara om dubbdäck, utan det mesta.
Undrar nån vilken krydda som är godast på potatis så får man ett antal inlägg som talar om att potatis är dåligt och att man ska äta ris istället.

Har man inget svar på trådstartarens fråga så behöver man kanske inte vara bror duktig och tala om för alla hur dom ska göra eller?

Jag hajar inte grejen.
Men det är ju det du gör just nu, du talar om för alla att man skall göra som du tycker, eller hur?

Gammal
HBK Medlem

LasseGs avatar

Hemvist: Norrtälje
Ålder: 51
Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-10, 13:41

Citat:
Ursprungligen postat av carsten Visa inlägg
Men det är ju det du gör just nu, du talar om för alla att man skall göra som du tycker, eller hur?
Ja eller hur?
Jag trodde att jag ifrågasatte ett märkligt beteende, men absolut. Det blir bra.
Tack för kaffet.

Senast redigerad av LasseG den 2017-10-10 klockan 13:45.

Följande 2 användare säger Tack till LasseG för detta inlägg:
Avarage (2017-10-11), carsten (2017-10-10)
Gammal
HBK Medlem

Håkan o Britts avatar

Hemvist: Tjörn
Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-14, 20:58

Orkar inte läsa alla inlägg, har du vinter däck till salu är jag intresserad, håkan

Gammal
HBK Medlem

Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-18, 12:05

Citat:
Ursprungligen postat av Håkan o Britt Visa inlägg
Orkar inte läsa alla inlägg, har du vinter däck till salu är jag intresserad, håkan
Du har PM!

Gammal
HBK Medlem

Sv: Sälja med eller utan fälg??? - 2017-10-20, 11:58

Vi behöll fälgarna.
Så nu sitter nya dubbdäck monterade, ej på bilen (än).

Mvh!
// Niklas

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Sköt om Husbilen

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Sälja husbilen till Norge, problem eller? ThomasElisabet Husbilsköp o Import 26 2012-04-09 16:22
Med eller utan stödben? JanneoLotta Värt att veta om Husbilar 50 2011-12-16 15:29
Med ABS eller utan Anne & Klas Under Markisen 21 2011-12-04 11:15
Med eller utan glasögon Ragge 358 Fotohörnan 5 2010-12-01 05:51
Med eller utan förardörr ? Jan56 Under Markisen 9 2008-01-22 21:11

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS