• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alla kakmonster - läs detta!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Öppna den här länken - om ni vågar!

Det handlar om Palmolja. Välsignelse för matindustrin men förbannelse för konsumenten och miljön: http://www.husbilsklubben.se/forums/t61730-39/#post887402

palm.jpg

Jappe

Psst. jag tycker ämnet är så viktigt så jag kopierade ett inlägg från LCHF-tråden.

Psst 2. Baka kakor själva med giftfria ingredienser!
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Alla kakmonster - läs detta!


OK! Bra fråga. :rolleyes: Vad jag menade gällde just palmoljan. Den används väl inte i hemmen, hoppas jag. Smör är ju giftfritt, i varje det smör som kommer från gräsbetande kor och som inte utfodras med glyfosatfoder.

Jag har bara bakat kakor en gång i livet, drömmar och de blev lite drömlika; de liksom bara försvann i smulhögar, smulkaka kanske.

Jappe
 

Gôttåleva

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
18589
Medlemskap
2024
Sv: Alla kakmonster - läs detta!

Hej alla kakmonster!
Vill bara meddela att Göteborgs Kex är palmoljefria till 98% (har för mig att det bara är Remi som fortfarande innehåller palmolja).
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Alla kakmonster - läs detta!

När dom blir glutenfria också så kanske jag kan våga mig på dom.
Men inte för många, för kolhydratfria lär de väl aldrig bli. :D

För övrigt anser jag att det är hög tid för att införa en sockerskatt i Sverige. En hög sådan. Det skulle ha en välgörande inverkan på sjukhusköerna och kostnaderna för vården.

Jappe
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Alla kakmonster - läs detta!

"Palmoljefria till 98%"
Är inte det samma sak som: Inte på något sätt alls palmoljefria?

I min värld i alla fall, men jag har en hjärna som inte är kopplad som alla andras tror jag.
Ungefär som miljövänligt och den vackra frasen "Vi klimatkompenserar"

Nä, resten av mitt inlägg kan nog leda till nåt konstigt, helt utanför ämnet, jag besparar er det ;)

Mvh jocke
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Alla kakmonster - läs detta!

...till 98% i min värld betyder allt ifrån 1% på upp till "max" 98%... men det är i min värld!
 

Gôttåleva

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
18589
Medlemskap
2024
Sv: Alla kakmonster - läs detta!

Nja, nu läser ni som fan läser bibeln. Vad han menar väl rimligen att 98% av kekssorterna är palmoljefria.
//Göte J

Exakt som du skriver Göte, jag måste lära mig att bli tydligare. Alltså, 98% av Göteborgs Kex sortiment är fritt från palmolja. Om jag minns rätt innehåller bara Remi palmolja.
 
Toppen