• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avfallskorgen på dörren i bl.a Burstner Hobby och LMC

Kjellda

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
13878
Medlemskap
2022
Finurlig avfallskorg med urdålig kvalitet på ringen.

Den avfallskorg av senare modell som sitter på dörren i Burstner bilarna är finurligt konstruerad. Det är enkelt att ta ur och sätta i påsarna. Avfallskorgen fälls framåt. Det finns inget bakstycke i den så när den fälls fram blir det gått om plats att ta ur skräpet enkelt. Det finns dessutom en liten borste och skyffel i locket på de flesta modellerna. Bra!
Problemet som jag upplever det, är att den rektangulära ringen, som man ska lossa varje gång, är urdålig och håller högst i tre månader om man
använder korgen som den är avsedd för.
Problem två är att Burstner inte säljer ringen separat utan man måste köpa hela papperskorgen komplett. Den är dyr. 1250:- Det upplever jag som mycket dåligt och jag känner mig lurad. Vissa återförsäljare kommenterar det med att Burstner är Burstner och skakar på huvudet.

Andra företag som T.ex LMC och Hobby har exakt likadana avfallskorgar i sina bilar i dörren. Där kan man köpa ringen till korgen löst från 78:- st till 100 :- st

Hoppas på att Burstner ändrar på sin försäljnings strategi.
Även på att tillverkaren på avfallskorgen förstår hur dålig kvalitet det är på ringen och gör den i annat material, så att den håller.

Finurlig avfallskorg med urdålig kvalitet på ringen.

Den avfallskorg av senare modell som sitter på dörren i Burstner bilarna är finurligt konstruerad. Det är enkelt att ta ur och sätta i påsarna. Avfallskorgen fälls framåt. Det finns inget bakstycke i den så när den fälls fram blir det gått om plats att ta ur skräpet enkelt. Det finns dessutom en liten borste och skyffel i locket på de flesta modellerna. Bra!
Problemet som jag upplever det, är att den rektangulära ringen, som man ska lossa varje gång, är urdålig och håller högst i tre månader om man använder korgen som den är avsedd för.
Problem två är att Burstner inte säljer ringen separat utan man måste köpa hela papperskorgen komplett. Den är dyr. 1250:- Det upplever jag som mycket dåligt och jag känner mig lurad. Vissa återförsäljare kommenterar det med att Burstner är Burstner och skakar på huvudet.

Andra företag som T.ex LMC och Hobby har exakt likadana avfallskorgar i sina bilar i dörren. Där kan man köpa ringen till korgen löst från 78:- st till 100 :- st

Hoppas på att Burstner ändrar på sin försäljnings strategi.
Även på att tillverkaren på avfallskorgen förstår hur dålig kvalitet det är på ringen och gör den i annat material, så att den håller.
 

Kjellda

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
13878
Medlemskap
2022
Sv: Avfallskorgen på dörren i bl.a Burstner Hobby och LMC

Ja! Det är just det jag vill belysa i mitt inlägg. Men det vore ju skönt att slippa springa runt till olika märkesverkstäder för att fixa bilen. Med vänlig hälsning Kjell
 
Toppen