• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpt vår första husbil :)

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Nu har vi blivit med vår första husbil!
Bestämde oss för 2 veckor sedan, firman kompletterade med våra tillval, och vi hämtade den i fredags.
Det blev en Rimor Sailer 647 från 2007.
Ingen tid att förlora, kom hem med husbilen kl 21 i fredags, upp kl.06 dagen efter (igår), lastade in alla prylar och iväg kl 09. Ut till öarna utanför Göteborg och hade en härlig 2-dagars premiär.
Saknade egentligen ingenting, men vi hade planerat inköpen noga :)

Tack för alla goda råd vi fått och funnit i detta forum

Längtar redan till nästa helg :)
 
Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Köpt vår första husbil :)

Det är en härlig känsla första gången med en "ny" bil. Lycka till och hoppas ni blir riktigt nöjda!!!
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Sv: Köpt vår första husbil :)

Jag kände mig som barn på julafton när vi hämtade vår husbil. Hoppas ni ska få många säkra mil och spännande upplevelser med er fina husbil.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Köpt vår första husbil :)

Vad kul, grattis. Nu öppnar sig HB-världen för er med massor av härliga upplevelser. Ett tips är att ni köper Jappe's Moselboka & upptäcker Moseldalen. Ni kommer garanterat inte att ångra er. Även om Sverige är värt att upptäcka så är bl.a Tyskland med dess floddalar & pittoreska orter ett oförglömligt minne. Än en gång, grattis.

Bennie
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Köpt vår första husbil :)

Grattis ullan 65!

Vi har haft 1:a (och sista) husbil i 2 1/2 år nu och känner oss fortfarande som barn på Julafton när vi pysslar om den inför kommande vinterresa.

Lycka till!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Köpt vår första husbil :)

Vi kommer inte att byta vår lilla pärla under vår HB-livslängd (knappa 10-15 år) då den är perfekt får oss. Enda problemet som kommer att dyka upp på sikt är att man fasar ut diesel och satsar på andra drivmedels-former (el, kemiska elgeneratorer, bättre batterier, osv...). Diesel ÄR och har alltid varit skitig (billig framställning)!
 
Toppen