• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma DuoControl utan CS

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag skall köpa en Truma DuoControl utan CS, krocksensor, men behöver tips om var jag kan hitta en sådan till lägsta pris. De verkar inte vara så vanliga men jag hittade via Prisjakt.se för 1893 SEK inkl frakt (Amazon.co.uk). Verkar inte speciellt bra pris tror jag plus att jag har svårt att förstå Amazon som visar ett pris på produkten men när jag lägger den i shoppingkorgen och går till kassan så ändrar sig priset varefter frakten tillkommer.

Det borde finnas andra aktörer som säljer denna. Eller det finns kanske andra automatiska omkopplare med möjlighet till fjärrvisning när omkoppling skett? Alla tips mottas med tacksamhet.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.201
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Sv: Truma DuoControl utan CS

Köpte min DuoControl CS från Gasolmästarna, hyfsat pris runt 2.100kr.
De har butik i Värnamo och Göteborg, har webbutik också.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Truma DuoControl utan CS

Fråga, varför ska du köpa UTAN krocksensor?

// Fredrik W

Jag skall ha den hemma och inte så troligt att huset krockar ;).

Hej
Är det en sådan du söker?
Truma Duo Control Gasdruckregler 30 mbar Duomatic, Regler, Druck für Dethleffs | eBay
För mellan 9 och 14 € beroende på vikt och volym (frakt med DHL) https://www.dhl.de/de/privatkunden/preise/preise-international.html kan jag vara mellanhandför en sådan.
Mvh. Klas

Tack för länken. Jag har sökt på ebay men bara fått två napp, båda med CS och betydligt högre pris. Verkar som att deras sökmotor inte förstår DuoControl (som jag sökte med) och Duo Control i två ord.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Truma DuoControl utan CS

Tack för svar med förslag på en automatisk gasolomkopplare.

Nu har jag fått hem en gasolomkopplare. Det blev denna från Fogas för 1750:- med metallarmerade slangar:

gasolomkastare.jpg

Den har visserligen ingen fjärrvisning men kostar ungefär en fjärdedel av en Truma med fjärrvisning. Eftersom det går åt max fyra flaskor om året så får jag väl ta omaket att slänga ett getöga i skåpet var tredje månad och se om det är dags att få en flaska påfylld. Nu håller jag som bäst på att bygga ett gasolskåp. Spisen står redan och väntar.
 
Toppen