• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Brev från företag som vill köpa min husbil

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil

Om ett företag är oseriöst för att de skickar riktade reklamerbjudanden till, i detta fall, husbilsägare så lär alla mäklare som skickar reklam till villaägare också vara oseriösa. Jag får även adresserad reklam från KABE och då kan man undra om de också är oseriösa.

Jag kanske skulle erbjuda mig att skanna skrivelsen och lägga ut den här. Borde ju vara fantastiskt att mer än 10.000 husbilsägare kan läsa det. Tror inte att han vill det trots allt. Det var nog riktat till 80-åriga senila ägare enbart.

:cool:
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil

Fast era jämförelser haltar lite, i detta fall är dom ute efter ÄLDRE personers husbilar.

Gammelmor fick ett telefonsamtal när vi var där, vi hör hur hon säger: vart ska jag bo då med en irriterad röst. Det var en mäklarfirma som vilje sälja hennes bostad och så hade hon inget bra svar på vart hon ska flytta till.

När min mamma dog hann hon knappt kallna innan det ringde en person från Gotland som ville köpa hennes bil, finns tusentals bilar till salu på blocket.:mad:

Det är osmakligt att profitera på äldre människor i hopp om att kunna blåsa dom.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil

Fast era jämförelser haltar lite, i detta fall är dom ute efter ÄLDRE personers husbilar....

Jag kanske har missat något men var framgår det att utskicket var riktat främst mot äldre personer? Vet vi eller antas det bara att det är så?

Är slutsatsen alltså att företaget är oseriöst och riktar enbart in sig på att försöka lura gamla senila husbilsägare på 80+ ?

Ibland tycker jag nog att stenarna plockas upp på lite väl lösa grunder här i forumet.:confused:
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil

Jag kanske har missat något men var framgår det att utskicket var riktat främst mot äldre personer? Vet vi eller antas det bara att det är så?

Är slutsatsen alltså att företaget är oseriöst och riktar enbart in sig på att försöka lura gamla senila husbilsägare på 80+ ?

Ibland tycker jag nog att stenarna plockas upp på lite väl lösa grunder här i forumet.:confused:

Om företaget riktar in sig på husbilsägare i allmänhet borde borde det vara fler av oss FJORTONTUSEN (14.000) medlemmar som fått samma brev. Det behöver inte vara oseriöst men visst finns det fog för misstanken att man har riktat in sig lite.

:cool:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil

...men visst finns det fog för misstanken att man har riktat in sig lite.

:cool:

Möjligt att man kan spekulera i det, gissa och tro men därifrån till att dra slutsatsen att man är ute efter att lura av senila gamlingar deras husbilar är det riktigt långt.
Det är några till i tråden som fått liknande utskick, inklusive jag själv.

Man får vara lite försiktig med "statistiken" också. Att de andra 13.980 medlemmarna ännu inte sagt om dom fått samma utskick eller inte kan man dra flera slutsatser av om man använder lite fantasi. Jag är 50 och du är runt 80. Jankro hade visst fått samma utskick och han verkar ju vara skärpt och inte direkt senil :)
Alltså är dom ute efter vakna, skärpta, snygga herrar i sin bästa ålder och som har husbil. Hittills är det tyvärr bara ett fåtal av oss här i klubben om vi skall använda samma "statistik".

Det blir min slutsats tills annat bevisats :D
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil

Det här kuvertet liknar inte reklam. Handskriven adress som ser väldigt personligt ut.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil

Det var nog riktat till 80-åriga senila ägare enbart.

:cool:
---------------------------------------------------------
Nja, visserligen är jag inte född helt nyligen :p: .........
Men jag är förhoppningsvis rätt långt ifrån att bedömas som troligen senil på grund av min ålder än så länge, så något annat mål eller anledning finns det nog på utskicken.

M.v.h. JANKRO.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil

---------------------------------------------------------
Nja, visserligen är jag inte född helt nyligen :p: .........
Men jag är förhoppningsvis rätt långt ifrån att bedömas som troligen senil på grund av min ålder än så länge, så något annat mål eller anledning finns det nog på utskicken.

M.v.h. JANKRO.

Hej Jankro! Om du kikar lite högre upp så har jag rättat mig. Det var riktat till oss smarta yngre åldringar.

Mvh Alve
 
F

F.d. 56455

Guest
Sv: Brev från företag som vill köpa min husbil

Får nog hålla med Alve om att det är ett riktat utskick. Bor i Örebro, har husbil sedan 2 år tillbaka. Ålder nära 70 och inte senil.
Har aldrig hört talas om firman/företaget eller deras utskick. Visst kan det vara ett seriöst företag men varför göra sig sånt besvär när det finns massor av husbilar till salu på Blocket? bara att slå en signal:yes:
 
Toppen