• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ladda ner videofil med *.mts i filnamnet?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Hej Bredo, hur får jag ner min videofil med "mts"-extension i filnamnet. Min SONY RX100IV skapar MTS filer när jag videofilmar (detta är 1:a gången jag vill göra det i mitt liv)!
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Ladda ner videofil med *.mts i filnamnet?

Vad menar du med "få ner"?

Flytta från kameran till datorn, konvertera till annat format elller vad?

Mts är ett standard film format och hanteras med fördel i Adobe Premiere.
Jag kör mycket med mts-filer när jag jobbar med reklamfilm, så är det nått du vill ha hjälp med, säg till, men det är rackarns stora filer det där...
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ladda ner videofil med *.mts i filnamnet?

"få ner" på forumet! Filen med videoinspelningen finns redan på datorn. Hanterar HBK forum bl.a. MTS filer, eller måste dessa konverteras (till vad i så fall)? Hittar ingen info om videonedladdning trots flera avancerade "sök" försök...

Bredo, vår egen videoguru brukar infoga videosnuttar, men är väl upptagen på annat håll...
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ladda ner videofil med *.mts i filnamnet?

Lag deg en konto på youtube og last opp der, disse videoer er enkle å integrere i forumet.
Tack Knut, det gick snabbt med Youtube där jag redan hade ett konto av någon anledning (troligen pga kommentar-möjlighet)...

Här kommer min 1:a video-snutt med en pocket-kamera, som handlar om hur snabbt det kan gå i naturen från strålande solsken tills man är i ett moln med noll sikt. Stället heter Blåhø i Norge, dit tar man sig via en "bomväg" som kostar 50:- NOK. Nedre delen är intressant pga hangglide klubbens aktiviteter. Toppen är otrolig sevärd dock kanske inte så lämplig att ta sig ända upp dit med en framhjulsdriven och tung husbil. Vägen ÄR smal och är väldigt brant med skiftande väder som kan göra vägen väldigt hal. Parkera gärna i en ficka nedanför själva toppen och ta dig upp till fots, du får ett minne för livet!

Så här snabbt (1,5 minut) kan det gå:
https://www.youtube.com/watch?v=r0C-Y1IKePs&feature=youtu.be
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ladda ner videofil med *.mts i filnamnet?

Enkelt når en vet :D
Att det ska behövas uppkoppling till Australien för att det ska fungera, helt makalöst!!! Vad Bredo (min video vän) gör är mig en gåta. Han finns på närmare håll men är tydligen helt uppslukad med videoredovisningen över 1000-tals ställplatser i hela Europa. En uppgift jämförbar med Sisyfos i den Grekiska mytologin, men han kirrar det säkert... Tack Knut, vad vore HBK utan dina kunskaper och välvilja att stötta oss noviser?

sisyfos.jpg
 
Toppen