• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodelsbatteri placering

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Hej! Köpte nyss en Burstner Solano T585 -07

Har ivrigt letat var bodelsbatteriet befinner sig. På skissen i instruktionsboken så anges det att det ska vara placerat under förarsätet. Nu råkade jag av en slump hitta det i förvaringsutrymmet längst bak i husbilen, under en lucka i golvet som lätt lyftes upp. Enligt säljaren skulle det bara vara ett bodelsbatteri, men nu blev jag fundersam om det kan vara två stycken?

Under förarsätet kan jag inte ana något batteri, om det inte sitter väldigt väl dolt under den gummimatta man ser. Är inte heller sugen på att skruva loss stolen för att leta...

Någon som har någon input och kan bistå med någon klarhet? :)
 
F

F.d. 54125

Guest
Sv: Bodelsbatteri placering

På min Burstner A 574-3 från 05, satt bodelsbatteriet under förarsätet som jag lyfte bort för att komma åt. Dock var det synligt med lite god vilja. Så det kanske inte är samma du har. På bilden ligger förarsätet på passagerarsätet och batteriet är urlyft och står på golvet bredvid förarsätet...
 

Bilagor

  • IMG_20170813_120841_resized_20170913_115207452.jpg
    IMG_20170813_120841_resized_20170913_115207452.jpg
    757,5 KB · Visningar: 166

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.861
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Kanske kan du testa att med motorn avstängd o utan 230V, lyfta av minuspolen på det kända batteriet, finns det då fortsatt spänning, KANSKE det finns ett batteri till nånstans :rolleyes:
 

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Sv: Bodelsbatteri placering

Ah, men vad bra. Tack för bilden! Utifrån den så inser jag att om bodelsbatteriet skulle ha varit under förarsätet så är det precis under, i utrymmet man kan kika in i. Jag trodde i mitt sökande att det var under nån inspektionslucka dold i golvet. Då kan jag nog konstatera att det jag har är det AGM batteri jag hittat bak i bilen :)

Har solcellspanel, så tanken är väl att vi borde klara oss rätt ok med ett batteri. Har precis bytt ut alla 10w G4 halogen till 1.2w led (riktigt schyssta 2800k lampor från Clas O) och vips så försvann 88watts förbrukning :)
 
Toppen