• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knaus Sky 700i 2017

F

F.d. 56023

Guest
Hej alla insatta!
Vi har köpt en ny husbil och vi har ännu inte kört den mer än från affären Låter kanske konstigt, men vi inväntar installation av ett 5:e säte vilket verkar dröja...
Vårt problem är att vi haft husbilen stå ca 1 månad utan ström.. jäkligt osmart tänker jag nu när jag skriver det... Men det har varit lite mycket och det har helt fallit mellan stolarna så att säga.
Nu kopplade jag på ström igår fm, en lampa på "laddaren" blinkade då orange och jag kunde inte starta ström panelen innanför dörren, det står ingenting i manualen, men jag tänkte att den kanske behöver laddas upp, idag blinkar lampan grönt, men jag kan ändå inte starta ström panelen och inga lampor kan tändas eller trappsteget dras in osv. Vet någon om det är så att den lilla gröna lampan på laddaren måste lysa kontinuerligt istället för att blinka? Kan det vara så att batteriet inte är tillräckligt laddat för att ström panelen ska fungera?

Långt inlägg, sorry. Jag hittar ingen info öht om detta, på vår förra husbil Argos, såg man direkt inne i bilen att ström var kopplad till bilen, det lös en liten lampa innanför dörren, men inget sånt finns i den här bilen... alla paneler är bara svarta...

Tacksam för svar (och jag har inget emot era tankar om mig som dum blondin, jag är antagligen det )

Kram på er
Marie
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Knaus Sky 700i 2017

Det kan hende når en er denne situasjonen at en trenger en riktig restart av elektronikken. Koble fra bobatteriet i noen minutter og så koble det til igjen vil normalt løse problemet.

På enkelte biler er det enklere å finne sikringen på elblokken som forsyner blokken med strøm og ta ut denne i noen minutter.
 
F

F.d. 56023

Guest
Sv: Knaus Sky 700i 2017

Jo vi fick en instruktionsbok/manual men den är väldigt knapphändig och just när det handlar om elen hänvisar den till Fiat manualen och den har vi självklart fått fast enbart på tyska! Därför är det väldigt svårt att lösa problemet. Jag förstår inte heller behovet av att svara såhär på min fråga... Jag undrade bara om någon varit med om ngt liknande el vet varför laddarens lampa blinkar grönt osv...
 
F

F.d. 56023

Guest
Sv: Knaus Sky 700i 2017

Ok om någon är intresserad (kanske i framtiden) kan jag tala om att det fanns en till säkring till bodelsbatteriet under sätet i sittgruppen... så nu funkar laddningen iaf. Tyvärr har vi ngt annat fel m motorn så bilen måste till Fiat o fixas, känns ju sådär med en helt ny bil som bara rullat 15 mil...
Tack för hjälpen
Marie
 
Toppen