• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ström i husbilsdelen

hamm

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
20888
Medlemskap
2024
Vad kan det vara för fel när bodelsströmmen sjunker från 150A ner till 0A?
Verkar som inte solceller fungerar heller?
 

hamm

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
20888
Medlemskap
2024
Sv: Ström i husbilsdelen

Hejsan!
Igår försvann strömmen i husbils delen helt plötsligt vi hade 150 Amper sen helt plötsligt blev det bara 0 på mätaren och nu när vi kört 14 mil så har vi bara fått 37 Amper och nu står vi på ström men ändå kommer vi inte upp till mer än 47 Amper ???
Vi är helt okunniga om ström både jag och min man tyvärr.
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Sv: Ström i husbilsdelen

Hejsan!
Igår försvann strömmen i husbils delen helt plötsligt vi hade 150 Amper sen helt plötsligt blev det bara 0 på mätaren och nu när vi kört 14 mil så har vi bara fått 37 Amper och nu står vi på ström men ändå kommer vi inte upp till mer än 47 Amper ???
Vi är helt okunniga om ström både jag och min man tyvärr.
Okej, men om vi för en stund struntar i detta instrument ni tittar på, har ni fungerande läslampor och övrigt i el?

Efter vad jag förstår så står ni vid stolpe nu, koppla ur den och prova en kväll hur batterierna beter sig, det kan vara så enkelt att er batterimätare pajat och ej batteriet!

Batteriimätaren har tror jag mycket svårt att tala om hur många ampere batteriet har ifall batteriet helst plötsligt dör, den kan se volt men inte ampere nämpligen.
 
Toppen