• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylare

F

F.d. 22252

Guest
Sv: Kylare

Vet inte hur svårt det är på en hymer, jag har ju fiat chassie med vanlig motorhuv och det var inte svårt alls, men det var några kablar och så flytta fläktarna till nya kylaren.
Jag beställde på 24H i tyskland men samma sida länkar till en stor försäljare. Så man hamnar ofta på samma ställe via ett antal sidor med olika namn har köpte mycket till flera bilar och det har fungerat bra.
Man skriver bara in reg numret det är ju på svenska också jag fick betala något runt 700kr tror jag frakten var billig för så stort paket.
Men det gäller verkligen att kolla så det blir till rätt bil finns så många varianter jag mätte höjd och bredd och kollade noga var slangarna satt.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Kylare

Eftersom kylaren hör till ursprungschassiet (Fiat Ducato) hittar du en genom att googla på "kylare ducato 1991".

Är du tyskspråkig hittar du en genom att googla på "kühler ducato 1991".

Svårighetsgraden med ett byte för just din bil vågar jag inte uttala mig och, men normalt är ett kylarbyte en tämligen enkel sak.

Passa på att byta alla slangar oxå, när du ändå har systemet tömt. Efter 26 år har de säkert torkat en hel del.

Pålle
 
Toppen