• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig tömningstation i Galtström.

F

F.d. 53081

Guest
Husbilsklubben har bidragit till tömningsstationen i Galtström. Det är väldigt fint och bra. Tyvärr funkar den inte så bra. Hålet är alldeles för litet och röret har en böj som gör att det lätt fastnar igen. De två senaste gångerna vi tömt har det blivit stopp i avloppet. Inte så kul att lämna det på det viset. Synd på en annars så bra ställplats med både dusch och toa till ett frivilligt pris.
 
4

4 JO

Guest
Sv: Dålig tömningstation i Galtström.

Har också råkat ut för detta men det går att lösa.
Ta slangen som du kan spola med vid utslagsvasken, EJ dricksvattenslangen, och kör ner den i hålet.
Du får bättre tryck på vattnet om du inte samtidigt fyller på dricksvatten.
Har i alla fall hjälpt mig några gånger.

Annars är det väl Galtströmsbruks förening som äger det hela.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Dålig tömningstation i Galtström.

Likadana utslagsvaskar i Skatan och Mellanfjärden... Från början var den i Galtström felmonterad, men det ska vara åtgärdat för något år sedan... Har också hört om problemet i Galtström, men inte på de andra 2 ställena. Utslagsvasken är en standard variant som säljs mest till campingar. Dimensionen på hålet är standard, men den böjen du nämner som ska funka som vattenlås är jag tveksam till. Men den har sålts så i flera år, leverantören är tillfrågad om den ska vara så och de säger att de ska den...

Jag tycker också att botten borde slutta lite mer mot avrinningen i dom...
 
Toppen