• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

PB2 eller Buss

F

F.d. 54808

Guest
Registrera om från 92 till 9 pers eller 8 pers och PB2, för att få ner försäkringskostnaden bland annat.
Viket är bäst om man har en buss som är nästan 15 meter?
Alla för och nackdelar efterlyses, utom körkortsbehörigheter.
 
F

F.d. 27074

Guest
Sv: PB2 eller Buss

För det första så faller väll sista 0:an bort i försäkringspremien, sen får du köra i miljözonerna i svenska storstäder med personbil men inte så gammal buss sen vist du får åka 120 om du känner för det om du har utväxling för det.

Sen lär ju däcken ha hastighetskod L om du skall besiktiga till BP klass II, men det kan ju redan sitta på
 
F

F.d. 54808

Guest
Sv: PB2 eller Buss

För det första så faller väll sista 0:an bort i försäkringspremien, sen får du köra i miljözonerna i svenska storstäder med personbil men inte så gammal buss sen vist du får åka 120 om du känner för det om du har utväxling för det.

Sen lär ju däcken ha hastighetskod L om du skall besiktiga till BP klass II, men det kan ju redan sitta på

Försäkringen verkar bli lika hur jag än gör.
Bussen , får jag köra i miljözon, som den är nu.
Jag har kollat däcken och hittar ingen hastighetskod på dom
Köra 120 är inte så intressant, då jag oftast kommer att ha släp efter.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: PB2 eller Buss

Kan du behålla den som buss så gör absolut det, skatten blir mycket lägre (om den inte är allt för tung) och kommer du söderut så hittar du parkeringsplatser för en buss nästan överallt medan det ofta är mycket svårt att hitta en parkering för Pb2 sedan de börjat skylta parkeringarna med Pb1.
 
Toppen