• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Såna här skyltar vill jag se mer av...

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Såna här skyltar vill jag se mer av...

Liknande skyltar ser vi "ofta" i Norge (utan tidsangivelser) vilket samtidigt kan betyda att bobil-övernattning kan ligga i anslutning till en campingplats, vilket i sin tur kan medföra viss kostnad (200:- och uppåt). Undrar om initiativtagaren till din skylt (kanske en kommunalare) har rötter i något som t.ex. en nybliven husbilsägare... Skoj!
 
F

Frudden

Guest
Sv: Såna här skyltar vill jag se mer av...

Och sådana här skyltar vill vi INTE se mera av! :( Gott om plats var det - i Visby Hamn.

// Fredrik W
 

Bilagor

  • IMG_4769.JPG
    IMG_4769.JPG
    1,2 MB · Visningar: 43
  • IMG_4769b.JPG
    IMG_4769b.JPG
    129,4 KB · Visningar: 14

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Såna här skyltar vill jag se mer av...

När jag är "på rulle" vill jag bara ha någonstans att stå på natten. Istället för förbudsskyltar för husbilar nattetid på många parkeringar när de är tomma, blir man glad se en sån här skylt. Ställplats från kl 17 till 10 dán efter.

Visa bilaga 128012

Trevlig skylt!

Tyvärr har den inte stöd i VMF (Vägmärkesförordningen), varför den knappast är gilitig. (Lika lite som andra "hemmasnickrade" skyltar.)

Pålle
 
Senast ändrad:

Krulle

HBK Intresserad
Inlägg
104
Kommun
Oskarshamn
Sv: Såna här skyltar vill jag se mer av...

Och sådana här skyltar vill vi INTE se mera av! :( Gott om plats var det - i Visby Hamn.

// Fredrik W

Det är en rätt så hyfsat snäll skyltning tycker jag.
Här får jag parkera i två timmar med P-skiva under tidsangivelserna, vill jag stå längre tid kostar det pengar. Mellan slutet och början på tidsangivelserna finns ingen tidsbegränsning eller avgift. Till höger om skylten är det parkeringsförbud för personbil klass 2 alla dagar mellan 23.00 - 07.00.
 
Toppen