• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gotland Kneippbyn

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Efter några dagars rundresa på Gotland så var det dax att check in på Kneippbyn och medeltida veckan i Visby. Vi hade innan vi bokade fått reda på per mail att Ställplats kunde vi inte boka då någon bil i sällskapet var längre än 8 meter utan vi fick boka husvagnsplatser på 9x9 meter vilket också gjordes i mars månad och tre platser. Vi blev hänvisade platser och när vi ställt upp våra bilar enligt anvisning så hade vi 75-80cm mellan vår front och grannens drag och här skulle andra campare passera med bilar. Vi blev då hänvisade nya platser för två av våra bilar vilket resulterade i att vi stod utspridda över hela campingen. Under en eftermiddag satt vi utanför en av bilarna och åt lunch då en man höll på att klippa vallen bakom bilarna med en trimmer och var på väg mot oss utan att göra någon som helst antydan att sluta med sitt arbete utan när gräset flög över vårt bord och i vår mat och dryck och då jag reste mig och avvisade honom så slutade han med ett " sorry" varpå vi fick avsluta vår lunch. Ledningen för campingen tog till sig detta med ungefär samma axelryckning. Förövrigt har jag nog aldrig varit på en så dyr camping med så smutsiga toaletter med papper och skit överallt och duschen möttes jag av en blodig binda liggande på klädhyllan. Så jag och mina kamrater vill absolut avråda för besök på denna camping. Förövrigt var Visby och medeltida dagarna fantastiskt
Ingmar med sällskap
 
Senast ändrad:
Toppen