• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Störning TV 12v

Chrimon

FD HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
8116
Medlemskap
2021
Har köpt en TV,Andersson från NetOnNet, den går utmärkt att köra på 230v men på 12v så tjuter den. Någon som vet om det går att sätta ett avstörningsfilter och i så fall vilket, har letat men inte hittat något.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Störning TV 12v

Kan vara att den matas med fel spänning. Har du laddare igång är spänningen > 12V. Jag har haft flera Andersson TV och fick använda en DC/DC omvandlare ställd på 12 V. Tröttnade och köpte en LTC på Hjertmans när de hade kampanj.
ERIKPER
 

guha2525

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
9043
Medlemskap
2024
Sv: Störning TV 12v

Hade samma problem för tre år sedan med ny tv Tror att det gick att ställas om ljudtyp så försvann pipet på en av ljudtyperna.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Störning TV 12v

Vi var inne på Andersson från början men efter att ha läst några recensioner här på HBK, vi valde Grundig 24" (extrapris). Den har fungerat hela tiden trots varierande spänning från AGM 11,x V till 14,4 V LiFePo4.
 

Chrimon

FD HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
8116
Medlemskap
2021
Sv: Störning TV 12v

Löste problemet genom att koppla den till en inverter och köra på 230v. Får se om den tål det i längden. Verkar som att Andersson, i alla fall de äldre, är känsliga för spänningsvariationer på 12v.
 
Toppen