• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kvalite Franka Luxury Class 840

F

F.d. 26935

Guest
hej, lite ny här inom området men funderar på en Franka Luxury Class 840 -10 och skulle vilja ha ris och ros om denna maskin.
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: kvalite Franka Luxury Class 840

Hej. Det är en mycket välplanerad bil med mycket hög kvalité. Vi är inne på tredje. ett sånt köp är inget du ångrar så vida bilen är i bra skick
Ingmar
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
830
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Sv: kvalite Franka Luxury Class 840

Frankia är en av dom bättre husbilar du kan köpa, så är bilen bara välskött är det ingen fara. Själv hade jag kanske letat reda på en -12 istället. Då får du Eu5 o träfri kaross, tycker att äldre bilar begärs lite väl mkt för. Kollar du runt bland andra märken så känn lite på hur luckor mm sitter fast, då märker du garanterat skillnad på Frankia kvalitet o vissa andra märken. Lycka till och pruta lite extra på bilen om du inte har något inbyte.
 
F

F.d. 26935

Guest
Sv: kvalite Franka Luxury Class 840

Tack för svaren vad ska man välja Fiat eller Mercedes??
 
F

F.d. 56930

Guest
Sv: kvalite Franka Luxury Class 840

Frankia är en av dom bättre husbilar du kan köpa, så är bilen bara välskött är det ingen fara. Själv hade jag kanske letat reda på en -12 istället. Då får du Eu5 o träfri kaross, tycker att äldre bilar begärs lite väl mkt för.

Träfri kaross har väl Frankia haft i ganska många år ?
Vet inte om det stämmer, men jag har hört att dom gick ifrån trä i karosserna för 15 år sedan.
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: kvalite Franka Luxury Class 840

Tack för svaren vad ska man välja Fiat eller Mercedes??

Mercedes. Du får en riktig automatlåda + alla andra fördelar gentemot Fiat
Häggen i Umeå
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
830
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Sv: kvalite Franka Luxury Class 840

Var nere på Frankia fabriken och gick en mycket intressant visning för ca 3 v sen. På min fråga när dom blev 100% trä fria svarade han ca5 år sen. Sen Fiat eller MB är väl mest en smak sak, om man föredrar fram eller bakhjulsdrift. Fördelen med MB är väl V6 motor o aut, att välja något annat på MB chassiet ser jag iaf ingen anledning till. Men vi är ju alla olika som tur är. Fördelen med Fiat är väl lite lägre o stadigare bil att köra samt mer pack yta i dubbelgolvet mm. Kan vara så att MB var något år tidigare med Eu5 oxå, kan vara värt att tänka på nu med allt snack om nya miljözoner mm. Glömde en sak, priset är till Fiats fördel med.
 
F

F.d. 26935

Guest
Sv: kvalite Franka Luxury Class 840

Det blev en Frankia i840 -11 automat, Fiat 160 hk 3,0 motorn och är mycket nöjd nu måste jag bara fåtal i vinterdäck på fälj.
 
Toppen