• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pioneer AVIC-X1R

L

lipet3

Guest
Jag har en Pioneer-X1R som jag behöver lite hjälp med,för det första hur får jag backkameran att vara påslagen när jag kör,så att jag kan se bakomvarande trafik,hur kan jag uppdatera GPSen med de senaste kartorna?
Mvh lipet3
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Pioneer AVIC-X1R

Jag har en Pioneer-X1R som jag behöver lite hjälp med,för det första hur får jag backkameran att vara påslagen när jag kör,så att jag kan se bakomvarande trafik,hur kan jag uppdatera GPSen med de senaste kartorna?
Mvh lipet3

Jag hade en sådan i förra husbilen, och jag hade alltid backkameran på men det kan ju hänga på hur kameran är kopplad, den kanske bara får ström när backen är i?

Nya kartor köper man på skiva, men den är nog lite till åren kommen så de nyaste kartorna jag hittade till min var från 2012 typ, det var visserligen något år sedan jag kollade det nu.

Jag ser att vi är från samma stad, så är det något med inställningarna så kan jag kanske hjälpa dig på plats.

//Peter
 
Toppen