• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Läcka alde 3010

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Såg i går att det försvann glykol och upptäkte en läcka fr en smal slang som leder till den automatiska luftningen ventilen verkar vara tillverkad i mässing
Är det någon som har haft samma problem är det byte eller går dom repa
 

Bilagor

  • IMG_1631.JPG
    IMG_1631.JPG
    1,2 MB · Visningar: 117
F

F.d. 50089

Guest
Sv: Läcka alde 3010

Byta ut slangen? Man slutar aldrig att förvånas,ventilen som läcker blir inte tät om man byter ut slangen, det är ju ventilen som läcker och inte slangen.
Jag hade samma problem som du med att ventilen läckte, det ända som gäller är att byta ut den läckande ventilen den går ej att laga.
Mvh fd.röris.
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Läcka alde 3010

Byta ut slangen? Man slutar aldrig att förvånas,ventilen som läcker blir inte tät om man byter ut slangen, det är ju ventilen som läcker och inte slangen.
Jag hade samma problem som du med att ventilen läckte, det ända som gäller är att byta ut den läckande ventilen den går ej att laga.
Mvh fd.röris.

Jo det blir nog att beställa en ny
Den var inte så dyr 445kr
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Läcka alde 3010

Byta ut slangen? Man slutar aldrig att förvånas,ventilen som läcker blir inte tät om man byter ut slangen, det är ju ventilen som läcker och inte slangen.
Jag hade samma problem som du med att ventilen läckte, det ända som gäller är att byta ut den läckande ventilen den går ej att laga.
Mvh fd.röris.

Ja men det var ju hans slang som läckte inte ventilen :)
 

anytec

HBK Medlem
Inlägg
587
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2024
Sv: Läcka alde 3010

Ventilen är bytt och läkaget är borta
Bytte ut glykolblandningen det var lite knepigt att lufta så jag lämnade in för det jobbet
Testade själv flera gånger
Men det behövs aldes påfyllare till denna hb vid byte av glykol
 
Toppen