• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Europaresa del 6

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Efter några heta och trevliga dagar i Lasize med bland annat kajaktur samt båttur till Sirmione. Lämnade vi igår det fina Italien. 4 dagar på campingen Du Park kostade ca 500:- dygnet. Mycket trevlig camping samt att den kändes säker. Väl ingärdad och utposterade vakter.
Komna till Österrike blev J-Å stoppad i tullen, vinjetter hade vi införskaffat men J-Å hade missat att förse sin bil med gobox, 2500:- i böter. Men J-Å ryckte på axlarna å menade att kostar å vara ute å resa.
Natten har vi tillbringat på en camping i Vols strax utanför Innsbruck. Jättefin camping med en mycket trevlig restaurang.
Vi har en granne som igår kväll spelade på Alphorn, mycket stämningsfullt.
Idag fortsätter vi till den tyska staden Fussen. Vi hade tänkt att Romantiche Strazze. Vad kan det bli av det?
Vi höres
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Sv: Europaresa sel 6

Har du din Mc Luis -13 kvar så enl transportstyrelsen så är det en 3500 kg så det skulle ju räcka med vinjet

Har alltid en del av reg-beviset med när vi åker å andra sidan så finn ju uppgifterna inne i motorrummet eller på en sidostolpe

Mvh Leffe
 

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Sv: Europaresa sel 6

Det gjorde det via registreringsbeviset. Det hela sinkade oss ca en timma. Dessutom fick J-Å deponera ca 70 euro för boxen som han sedan återlämnade på ett inlämningsställe vid utresa från Österrike. Boxen som registrera var man kört och på vilka väger innebar ytterligare en kostnad på ca 20 Euro.

Hälsningar Lars S1
 

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Sv: Europaresa sel 6

Jag klarar mig min Mclouis väger 3197 kg. Men J-Å:s Iteneo väger 4500 kg och då räcker det inte enbart med vinjett.

Hälsningar Lars S1
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Europaresa sel 6

Låter konstigt, man skall väl inte ha både vinjett och box? Jag har kört en en hel semester där med tung lastbil utan varken vinjett eller box. Men då aktade jag mig noga för motorvägarna.
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Sv: Europaresa del 6

Kan det vara så att hans kompis chansade och köpte en vignett för att åka på motorvägen i Österrike med 4,5 tons husbil?
Klaus
 

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Sv: Europaresa del 6

J-Å hade helt missat det faktum att han borde ha en Gobox. Därför hade han enbart en vinjett, som räckte för min del.
 
Toppen