• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avtal för Mobil Kommunikation

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Avtal för Mobil Kommunikation

Husbilsklubben.se har ett avtal om Mobil Kommunikation, är därmed projektet avslutat?
”Sällan hostar hackspetten”!
Steg 1 i projektet är klart men nu behöver jag din hjälp för att komma vidare.

Hur då?

Jo, ju fler som beställer mobil kommunikation via vårt avtal, ju bättre förutsättningar får vi för att trycka på operatören att skapa bra förutsättningar även för kategori 4 och 5.
Tänk på att avtalet gäller Husbilsklubbens medlemmar och deras familjer.

Kategorier av Mobil Kommunikations-användare:
1. Reser endast i Sverige.
2. Reser inom EU/EES 3-5 veckor dvs. under semestern.
3. Reser inom EU/EES en eller flera gånger per år men då 2-4 veckor per gång.
4. Reser inom EU/EES en eller flera gånger per år men då max 4 månader/gång.
5. Övervintrar inom EU/EES från 4 månader till 8 månader.

Med nuvarande avtal kan vi lösa kommunikationsfrågan för kategori 1-4.
Men begränsningen max. 30GB/mån utanför Sverige men inom EU/EES räcker oftast inte för många i kategori 4.
Samma gäller för kategori 5 men där finns även begränsningen max. 4-månader utanför Sverige.

Trend:
Vi kommer att förbruka mer och mer i surfvolym genom att användningen av streaming-tjänster och andra tjänster över Internet kommer att öka ordentligt framöver.

Avsiktsförklaring:
I steg 2 av projektet kommer jag att arbeta för att:
1.
Vi skall få fler val av surfvolymer, 40GB/mån, 50GB/mån och 60GB/mån att även kunna förbrukas utanför Sverige men inom EU/EES.
2.
4-månadersgränsen höjs till 6 månader.
Vi kan inte komma över 6 månader eftersom abonnenten då inte tillbringar merparten av sin tid i Sverige och då istället måste använda sig av andra alternativ som inte vårt avtal täcker.

Projektet ligger still fram till början av september. Då hoppas jag att många har dragit nytta av vårt avtal, medlemmar och familjemedlemmar.
Då har vi påtryckningsmedel för att ta nästa steg.
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Avtal för Mobil Kommunikation

Husbilsklubben.se har ett avtal om Mobil Kommunikation, är därmed projektet avslutat?
”Sällan hostar hackspetten”!
Steg 1 i projektet är klart men nu behöver jag din hjälp för att komma vidare.

Hur då?

Jo, ju fler som beställer mobil kommunikation via vårt avtal, ju bättre förutsättningar får vi för att trycka på operatören att skapa bra förutsättningar även för kategori 4 och 5.
Tänk på att avtalet gäller Husbilsklubbens medlemmar och deras familjer.

Kategorier av Mobil Kommunikations-användare:
1. Reser endast i Sverige.
2. Reser inom EU/EES 3-5 veckor dvs. under semestern.
3. Reser inom EU/EES en eller flera gånger per år men då 2-4 veckor per gång.
4. Reser inom EU/EES en eller flera gånger per år men då max 4 månader/gång.
5. Övervintrar inom EU/EES från 4 månader till 8 månader.

Med nuvarande avtal kan vi lösa kommunikationsfrågan för kategori 1-4.
Men begränsningen max. 30GB/mån utanför Sverige men inom EU/EES räcker oftast inte för många i kategori 4.
Samma gäller för kategori 5 men där finns även begränsningen max. 4-månader utanför Sverige.

Trend:
Vi kommer att förbruka mer och mer i surfvolym genom att användningen av streaming-tjänster och andra tjänster över Internet kommer att öka ordentligt framöver.

Avsiktsförklaring:
I steg 2 av projektet kommer jag att arbeta för att:
1.
Vi skall få fler val av surfvolymer, 40GB/mån, 50GB/mån och 60GB/mån att även kunna förbrukas utanför Sverige men inom EU/EES.
2.
4-månadersgränsen höjs till 6 månader.
Vi kan inte komma över 6 månader eftersom abonnenten då inte tillbringar merparten av sin tid i Sverige och då istället måste använda sig av andra alternativ som inte vårt avtal täcker.

Projektet ligger still fram till början av september. Då hoppas jag att många har dragit nytta av vårt avtal, medlemmar och familjemedlemmar.
Då har vi påtryckningsmedel för att ta nästa steg.

Bra, tack. Dock vill jag återigen påpeka att dagens avtal inte kanske räcker för kategori 4 heller eftersom operatörerna inte anger fullständiga villkor. Är det tid eller surfmängd som mäts under 4 månaders tid? Hur tjänar man ihop till nya 4 månader, 1 dag i Sverige eller lika länge som utomlands? Eller skall man t.o.m. idiotsurfa via 4G hemma trots fiber för att surfa ihop ny utomlandsmängd - hur idiotiskt vore inte det?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Avtal för Mobil Kommunikation

Hur gör man om man vill ha kvar sitt gamla nummer?

Självklart skall du behålla ditt gamla telefonnummer.
I web-shopen beställer du det mobilabonnemang du vill ha och du kan även ange att du vill flytta befintligt telefonnummer till ditt nya abonnemang. Som svar på det önskemålet får du en kod via sms till din telefon med nuvarande abonnemang, den knappar du in i beställningsbilden och anger även f.o.m. vilket datum du vill att flytten skall vara genomförd.
 
Toppen