• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Chromecast utan internet?

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Om man laddat ner vissa avsnitt ur en serie i tex Netflix, hur kan man kolla på dem via chromcast utan att det drar surf!!! Lyckas inte med detta!!
Har skapat nät i husbilen via mobilen, har laddat ner på min padda massa avsnitt hemma, men kan bara kolla på dem om jag delar nät från mobilen
och roaming på!
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Chromecast utan internet?

Har inte testat detta, läste att men endå måste har internet,
tanken jag hade var att slippa använda min mobila surf när vi är iväg med husbilen.
Trodde att det skulle fungera med att ladda ner anvsnitten på paddan sedan bara kasta i det wifi när jag skapat, men eftersom jag måste ha igång mobildata på mobilen för att dela wifi nätet så går det inte,
jag kan se avsnitten men den visar inte filmen från paddan som den är sparad i utan streamar ner den igen.

 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Chromecast utan internet?

Det där är ju själva grundfunktionen hos chromecast. Att just vara oberoende av den maskin som startar och ta strömmen via nätet.

Enda möjligheten jag sett är via en pc och ett tillägg till chrome (videostream)

Själv kör jag med en plexserver i källaren hemma men det kräver ju ändå en uppkoppling när man är i husbilen.

Lättast för dig är att skaffa en kabel, ipad till vga eller hdmi för en kortsiktig lösning.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Chromecast utan internet?

Med PLEX kan du synka det du vill titta på, och då laddas det ner lokalt.
Med ChromeCast tror jag inte det går.
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Chromecast utan internet?

Jag speglar mobilskärmen, det är enklast.
Du måste dock fortfarande ha en annan wifi-källa än den du castar från.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Chromecast utan internet?

Jag har dubblerat så jag har en hdmi-kabel ansluten mellan tv och iPad/iPhone.
Egentligen innebär detta att jag inte har någon egentlig användning av min Chromecast men nu finns den ju där så...
Rolf
 
F

F.d. 53500

Guest
Sv: Chromecast utan internet?

Jag gör som du Rolf. Funkar perfekt från IPhone/IPad till tv:n.

Ingvar
 
Toppen