• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Świnoujście

KaMa1

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2024
Om man åker till Świnoujście, så vill man gärna ta in på camping, det finns ju en " i stan" ( camping 44), men då måste man åka en omväg på en mil och färja över floden.
Det finns en camping 15 min . färd från hamnen " camping 24" ( alla har endast ett nummer här):
Ul. Polna 72-500 Międzyzdroje. Med el ca 200 kr...
Camping 24.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Świnoujście

För några år sedan åkte vi in i Swinoujscie från Tyskland men inte ville vi ta in på någon camping. Vi tänkte ta oss över floden men det gick inte inne i själva samhället. Färjan var bara för bofasta och vi övriga fick ta en omväg ut på landet och sedan ta en annan färja. det blev en intressant resa ut på den polska landsbygden. Vi fick prova på varierande vägstandarder och uppleva vägar som hade obefintligt underhåll. På ett ställe kom vi till en grupp med hus där man i mitten hade ett farthinder och maxfart 20km/h (eller möjligen 30km/h, minns inte nu) men jag önskar at vi hade kunnat köra i åtminstone 20. Men det var då det, kanske har det blivit bättre nu.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Świnoujście

Jag bodde på Camping 44 i Juni, helt ok. Nära till den fina stranden.
Fanns också en ställplats i småbåtshamnen.

Körde väg 110 genom Tyskland till väg 93 i Swinoujscie, tidvis ganska smal väg, tror det var max 12 ton. Den andra vägen från Seebad Ahlbeck var max 3,5t så den använde vi ej. När vi åkte vidare så tog vi väg 93 till färjan (gratis) Kasibor- Swinoujscie. Gick ganska snabbt, tror det var 2 färjelägen på varje sida och 4 färjor. Lite fördröjning pga en mängd amerikanska örlogsfartyg på väg in till Swinoujscie, så färjorna fick vänta lite när de passerade.
 

KaMa1

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2024
Sv: Świnoujście

Korrekt, det skall vara "44", me som jag skrev, vi tog oss inte dit pga. Färja,utan sitter i skrivandets stund på "24"..
 
Toppen