• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Glödstift

Advantage

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
3092
Medlemskap
2024
När man startar motorn (Diesel) tänds lampa för glödstift och skall därefter slockna, detta är ju helt OK.

Men glödstiftslampan på min Hb blinkar en liten stund när jag börjar köra....men slutar efter några 100 meter och förblir sedan släckt.

Vad kan detta bero på, och är det något som behöver åtgärdas före min tänkta semesterresa.

Ha en trevlig husbilssommar
Advantage
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Glödstift

PÅ vår Fiat 2.3 jTD -06 gör lampan likadant! OM det ska vara så vet jag faktiskt inte säkert men det har varit så sen vi fick bilen!
Vet du förresten att det finns bara ett glödstift på den motorn! Det sitter i insuget tillsammans med en insprutare så att vid behov får motorn i sig förvärmd luft/bränsleblandning!
//Göte J
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Glödstift

Citat från instruktionsboken: "Fel på förvärmning av glödstift, Varningslampan blinkar om det finns fel an anläggningen för förvärmning av glödstift Kontakta Fiats servicenät så fort som möjligt"
 
Toppen